یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۸
۰ نفر

گروه اجتماعی: مدیر کل امور رفاهی و تعاون وزارت آموزش و پرورش گفت: با وزارت مسکن و شهرسازی تفاهم‌نامه‌ای را برای ساخت 110 هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان امضا کردیم.

علی‌قطب‌الدینی در جمع خبرنگاران گفت: اقدامات اولیه جهت احداث 110 هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان فاقد مسکن انجام شده است.

وی اظهار امیدواری کرد تا سال 1388، این پروژه‌ها تحویل معلمان شود. وی با بیان اینکه 100 هزار واحد مسکونی نیز برای فرهنگیان در دست ساخت است، اظهار داشت: در حال حاضر این پروژه‌ها بین 20 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند.

قطب‌الدینی تعداد تعاونی‌های مصرف فرهنگیان را 730 تعاونی ذکر کرد و گفت: 31 اتحادیه تعاونی‌های مصرف، این تعاونی‌ها را حمایت می‌کنند.

مدیر کل امور رفاهی و تعاون وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سؤال که آیا اتحادیه مصرف فرهنگیان ضرر کرده است، افزود: این موضوع درست است، اما تعاونی‌ها فعال هستند، ضمن این‌که مشکل ضرر تعاونی مصرف فرهنگیان نیز در حال حل شدن است.

وی در خصوص تعاونی مسکن فرهنگیان نیز گفت: 540تعاونی مسکن فرهنگیان در سراسر کشور فعال هستند.

قطب‌الدینی به ستادهای اسکان میهمانان تابستانی نیز برای فرهنگیان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر 2 هزار و 200 واحد آموزشگاهی بزرگ شامل مراکز پیش‌دانشگاهی، دبیرستان‌ها، مراکز تربیت معلم، آموزشکده‌های فنی و حرفه‌‌ای وابسته به آموزش و پرورش به عنوان ستاد اسکان میهمانان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از این تعداد یک هزار و 800 اتاق دارای یخچال، تلویزیون، حمام، سرویس بهداشتی و غیره هستند.

مدیر کل امور رفاهی و تعاون وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: استان‌های غربی و شمالی از جمله استان‌هایی هستند که دارای ستادهای اسکان فعال هستند.

کد خبر 28745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز