همشهری آنلاین: رئیس جمهور پنجشنبه ۱۶ بهمن در نشست با روزنامه‌نگاران استان اصفهان گفت تا اواسط ۹۵ در اصفهان ۲۸ طرح با هزینه ۶۵۱ میلیارد تومان اجرا خواهد شد.

رئیس جمهور

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای روحانی دراین نشست، با اشاره به مهمترین مسائل و مشکلات اصفهان افزود: دولت در مسئله آب استان اهتمام ویژه ای دارد و اقدامات مورد نیاز را تسریع خواهد کرد.

رئیس جمهور با اشاره به مشکل خشکسالی در سراسر کشورگفت: کشاورزان باید با تغییر الگوی کشت استفاده حداکثری از آب را الگو قرار دهند و دراین خصوص وزیر نیرو و استاندار اصفهان موظف به دنبال کردن مصوبات 9 گانه شورای عالی آب شدند .

وی در خصوص مشکل آلودگی هوای اصفهان نیز گفت: به تدریج با جایگزین شدن گاز طبیعی بجای سوخت مازوت مشکل نیروگاهها و کارخانه های بزرگ اطراف اصفهان حل می شود.

  • استفاده از ظرفیت های استان

آقای روحانی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تغییرات مدیریتی ، در آستانه انتخابات افزود: دولت یازدهم دولت اعتدال است و استان اصفهان باید با بهره برداری از ظرفیت هایش در جهت رویکرد دولت حرکت کند.

  • حقوق و مزایای فرهنگیان

رئیس جمهور درخصوص پرداخت حقوق و مزایای فرهنگیان نیز گفت: با توجه به اینکه درآمدهای نفتی دولت کاهش یافته، اما دولت در بودجه سال آینده 23 درصد به بودجه آموزش و پرورش اضافه می کند.

  • معرفی بدهکاران بانکی

اقای روحانی ، در ارتباط با معرفی بدهکاران بانکی افزود: ما نمی توانیم همه بدهکاران بانکی را مقصر بدانیم بلکه باید با تشکیل کارگروه هایی در همه استان ها افراد خطا کار را از افرادی که به خاطر مشکلات اقتصادی موفق به پرداخت بدهی خود نشده اند، جدا کنیم.

  • بودجه طرح‌های صنعتی

دکتر روحانی در ادامه گفت: در بخش صنعت و معدن و تکمیل طرحهای صنعتی نیز هزار میلیارد تومان برای سرمایه در گردش و دو هزار و 500 میلیارد تومان برای تکمیل طرحهای نیمه تمام اختصاص یافت.

وی با اشاره به قطار سریع السیر اصفهان قم تهران گفت: برای اجرای این طرح دو میلیارد و 600 میلیون دلار اعتبار اختصاص یافته است.

کد خبر 286402

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha