چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۳
۰ نفر

همزمان با گرامیداشت هفته هوای پاک روزگذشته طی مراسمی، جشن انتقال شرکت ایران‌ابزار به خارج از تهران در محل این واحد صنعتی برگزار شد.


مديركل محيط‌زيست استان تهران، در اين مراسم بااشاره به وضعيت قرمز 200صنعت در استان تهران گفت:صنايع قرمز به‌علت آلايندگي آب و هوا و خاك در اولويت خروج از شهر هستند كه بايد هرچه زودتر به خارج از شعاع120كيلومتري تهران منتقل شوند.

محمدهادي حيدرزاده صنايع را به 3دسته قرمز، زرد و سبز تقسيم كرد و گفت: در حال حاضر 30هزار واحد صنعتي در سطح استان تهران فعال است كه بخشي از آن در قالب گروه زرد قرار مي‌گيرند كه بايد نوسازي و اصلاح شوند و برخي صنايع هم در قالب گروه سبز هستند كه با رعايت ضوابط زيست‌محيطي فعاليت مي‌كنند. حيدرزاده درباره انتقال شركت بزرگ ايران ابزار هم گفت كه اين شركت از حدود 50سال قبل در تهران مستقر شد و اكنون تحت مديريت بنياد مستضعفان و جانبازان قراردارد.

وي افزود : با توجه به رويكرد فعاليت و برنامه توسعه اين شركت در نهايت با پيگيري‌هاي انجام شده اين كارخانه به شهرك صنعتي البرز در استان قزوين منتقل شد.

 حيدرزاده با بيان اينكه با انتقال اين شركت به خارج از شعاع 120كيلومتري تهران يك گام بزرگ در شرق تهران درخصوص آغاز خروج صنايع برداشته شده است، اظهار داشت : حدود 50سال قبل كه اين مجموعه مستقر شد منطقه استقرار اين كارخانه به‌نوعي در حريم شهر قرار داشت اما امروز جزو محدوده شهر تهران و در اطراف اين كارخانه زون مسكوني قرار گرفته است و اين لكه صنعتي به مرور مي‌بايست از اين منطقه منتقل مي‌شد.

کد خبر 284907

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha