گروه اجتماعی: برای خروج از بحران تصادفات در جاده‌های کشور استفاده از GPS اجتناب‌ناپذیر است.

سرهنگ ستاد علیرضا اسماعیلی رئیس پلیس راه کشور با اعلام این خبر افزود: GPS یکی از چندین سیستم کنترل تردد جاده‌ای می‌باشد که پلیس راه در ادامه توسعه مراقبت‌های الکترونیک بهره‌برداری از آن را آغاز کرده است. در میان سیستم‌های مورد استفاده ناوگان‌های ارائه‌دهنده خدمات عمومی ، GPS به علت ارتباط ماهواره‌ای در حال حاضر پیشرفته‌ترین ابزار کنترلی محسوب می‌شود.

اسماعیلی افزود: مکان‌یاب جهانی با توانایی شناسایی متحرک با سرعت حرکت 500 متر بر ثانیه یا 1800 کیلومتر در ساعت با حداقل خطای ثبتی، این اطمینان را می‌دهد که آمد و شد جاده‌ای، در کنترل کامل و هوشمند پلیس قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به توانمندی این سیستم در هرگونه آب و هوا در کلیه سطوح باز در سطح کره زمین ثبت اطلاعات نموده و این امکان را به پلیس می‌دهد که تخلفات سرعتی خودروهایی که از مرزهای کشور خارج شده و تردد می‌نمایند ثبت و برای پلیس زمینه بررسی آن را ممکن سازد.

در طول شش ماه گذشته آمار تخلفات جاده‌ای کشور از میان 12 تخلف برای هر اتوبوس در تاریخ 15 مرداد سال جاری 8/1 تخلف در هر اتوبوس کاهش پیدا نموده و همچنین آمار تصادفات ناشی از سرعت غیرمجاز از 12 مورد در اسفند 85 به 1 مورد با سیر نزولی در تیر ماه سال 86 ثبت شده است، پلیس راه مصمم است در حوزه IT  از سیستم‌های پیشرفته زودبازده بهره‌برداری منطقی و اصولی نماید.

کد خبر 28456

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز