یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: علیرضا رضاداد به فاصله‌ی ۲۰ روز مانده به آغاز جشنواره‌ی فیلم فجر در دومین نشست خبری‌اش روبه روی اهالی رسانه نشست و ضمن رونمایی از پوستر این رویداد، درباره‌ی این رویداد و برنامه‌هایش توضیحاتی داد.

به گزارش ايسنا؛ دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر اعلام کرد که فیلم‌های «جزیره رنگین» خسرو سینایی،«ابوزینب» علی غفاری،«باز هم سیب دارم» سیروس الوند در بخش خارج از مسابقه به نمایش درمی‌آیند. رضاداد همچنین از پوستر جشنواره‌ی فیلم فجر با طراحی طاها ذاکر رونمایی کرد.

در این نشست که 21 دی ماه در هتل پارسیان انقلاب برگزار می‌شد،علیرضا رضاداد توضیحاتی درباره بخش‌های مختلف جشنواره و بازنگری در سیاست‌گذاری‌های این دوره از جشنواره ارائه کرد.

به گفته او در حال حاضر آماده‌سازی فیلم‌ها در مرحله خوبی است و به جز دو-سه فیلم که ممکن است با تأخیر برسند، همه فیلم‌ها در شرایط خوبی به سر می‌برند و پنج لابرآتورار کار پشتیبانی از آثار را انجام می‌دهند.

دبیر جشنواره فیلم فجر اضافه کرد: امسال 29 سالن در 15 پردیس میزبان جشنواره هستند و در مقایسه با سال گذشته دو-سه سالن کمتر است چرا که فیلم‌ها هم کمتر شده است.

به گفته او، 25 سالن به عنوان سالن‌های مردمی تعریف شده‌اند که تلاش شده پراکندگی لازم در سطح شهر را داشته باشند، همچنان که امسال نیز همچون سال گذشته قیمت بلیت فیلم‌ها شناور و متناسب با موقعیت اقتصادی منطقه است.

رضاداد یادآور شد: دوستان هنر و تجربه اصرار داشتند، در همان سالن‌هایی که آثارشان نمایش عمومی دارد، فیلم‌ها را اکران کنند که ما هم با این نظر موافقت کردیم.

او با اشاره به تقدیر از محمدعلی کشاورز و حسین جعفریان به عنوان دو هنرمند پیشکسوت سینما ادامه داد: شاید جشنواره فجر در تقدیر از آقای کشاورز تأخیر کرده باشد. البته سال گذشته در نظر داشتیم برای آقای جعفریان بزرگداشت برگزار کنیم اما چون ایشان دو فیلم در جشنواره داشتند، نپذیرفتند.

او از تقدیر از فعالان لابراتوارها به عنوان یکی دیگر از نکوداشت‌های امسال یاد کرد که در برنامه‌ای با عنوان «آیین چراغ خاموشی نیست» برگزار می‌شود.

رضاداد از انتشار سه کتاب در بخش نکوداشت‌ها خبر داد و تأکید کرد: تلاش بر این است تا این کتاب‌ها فقط رویکرد نکوداشتی نداشته باشند بلکه مطالبی آموزنده برای دانشجویان داشته باشند.

دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر با ارائه توضیحاتی درباره آرای مردمی این دوره از جشنواره فجر متذکر شد: این بخش مانند سال گذشته است، البته پارسال مطلع نبودم که در برخی سالن‌ها رأی‌گیری نشده است و امسال از خانه سینما خواستیم همه جا رأی‌گیری انجام شود.

به گفته او، پیش فروش بلیت فیلم‌های جشنواره فیلم از اول بهمن‌ماه آغاز می‌شود و دانشجویان با تخفیف ویژه می‌توانند بلیت‌ها را تهیه کنند.

رضاداد از اجرای برنامه‌ای برای آشنایی هر چه بیشتر مردم با آثار شرکت‌کننده در جشنواره خبر و توضیح داد: امسال پیش از نمایش فیلم‌ها، عوامل فیلم در سالن حضور دارند و توضیحاتی درباره آثارشان ارائه می‌دهند. همچنان که پوستر فیلم رونمایی و تیزر آن هم نمایش داده می‌شود. این اطلاعات در سایت‌های سینمایی نیز منتشر خواهد شد تا مردم با اطمینان کامل فیلم‌های مورد علاقه‌ خود را انتخاب کنند.

به گفته او، پوستر این دوره از جشنواره توسط طاها ذاکر طراحی شده است.

دبیر جشنواره فیلم فجر درباره حضور رسانه‌ها در این دوره از جشنواره نیز توضیح داد: همچنان برج میلاد تنها کاخ رسانه‌هاست اما امسال هنگام ثبت نام از علاقه‌مندان خواستیم تا اگر علاقه‌مند هستند در سینماهای دیگر فیلم ببینند چنین امکانی برایشان فراهم کنیم که یک صندلی ثابت در سینمای مورد نظرشان داشته باشند.

رضاداد در ادامه با اشاره به حضور دو فیلم کودک در این دوره از جشنواره توضیح داد: پیشنهاد شد سینمای کودک هم مانند مستند، فیلمی در جشنواره داشته باشد. البته این موضوع برای ما آزمایشی است چون به هر حال شرایط رقابت فیلم‌های کودک با آثار بزرگسال مهم است.

به گفته او، در این دوره از جشنواره 287 عنوان فیلم متقاضی شرکت بودند که از این میان 85 فیلم در بخش سودای سیمرغ، 73 فیلم در بخش نگاه نو و 127 فیلم در بخش مستند بودند و در نهایت 22 فیلم برای شرکت دردو بخش سودای سیمرغ و نگاه نو انتخاب شدند که در کنار آثار مستند، کودک، خارج از مسابقه و... مجموعه آثار شرکت‌کننده در جشنواره را کامل می‌کنند.

دبیر جشنواره فیلم فجر با ارائه توضیحاتی درباره ارزیابی بخش‌های جانبی جشنواره مانند تبلیغات و... گفت: در این بخش به این نتیجه رسیدیم که عناصر مجزای تبلیغ و اطلاع‌رسانی را کنار هم بگذاریم تا در مجموع یک مفهوم را منتقل کند.

وی با اشاره به گلایه‌های عکاسان مبنی بر جای خالی عکاسی یادآور شد: فرایند داوری عکس تولید فیلم با دیگر شیوه‌های عکاسی متفاوت است به همین دلیل عکاسی را هم در حوزه تبلیغات جای دادیم که در مجموع به عنوان جایزه عملکرد سال تعریف شده است.

میکائیل‌زاده معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر هم که رضاداد را همراهی می‌کرد،سخنانش را در ابتدای این نشست،با آرزوی سلامتی حسین معززی‌نیا (منتقد سینما) آغاز کرد.

در این نشست یاد هنرمندان درگذشته چند ماهه‌ی اخیر گرامی داشته شد و رضاداد گفت که اگر امکان جابه‌جایی این نشست بود،ترجیح ما حضور در مراسم خاکسپاری احمد رسول‌زاده بود.

کد خبر 283789

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha