قرار است طرح جامع شهرهای نمونه گردشگری بازبینی و نتیجه بازبینی‌ها تا پایان سال به سازمان میراث فرهنگی اعلام شود.

شهرهای نمونه گردشگری  یک میلیارد تومان می‌گیرند

سعيد شيركوند پيش‌تر و در جلسه‌اي با حضور شهرداران شهرهاي نمونه گردشگري كشور از آنها خواسته بود تا گامي براي معرفي بيشتر جاذبه‌هاي گردشگري خود بردارند و طرح‌هاي خود را بازنگري و نتيجه آن را به دفتر مناطق نمونه گردشگري اعلام كنند. جلال تاجيك اكنون از موافقت معاونت برنامه‌ريزي و سرمايه‌گذاري سازمان ميراث فرهنگي با اختصاص يك ميليارد تومان به 11شهر نمونه گردشگري كشور براي بازنگري در طرح‌هاي گردشگري خود خبر داده است. جلال تاجيك به ايسنا گفته اين بودجه در رديف متفرقه‌هاي بودجه سال 93سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري پيش‌بيني شده است.

به گفته او فعلا همين مقدار اعتبار درنظر گرفته شده، اما سعي بر اين است كه از شهرداري‌ها و استانداري‌ها نيز كمك گرفته شود تا طرح جامع شهرهاي نمونه گردشگري تا 3يا 4‌ماه آينده نهايي شود.تاجيك همچنين خبر داد كه با توجه به سطح اعتبارات‌، شهرهاي بزرگي چون ري و شيراز از تخصيص اين بودجه مستثني شده‌اند.

به گفته او، ري و شيراز نسبت به ساير شهرهاي نمونه گردشگري توانمند هستند و فعلا به اين اعتبار نياز ندارند. آنطور كه مديركل مناطق نمونه گردشگري سازمان ميراث فرهنگي گفته است، اين سازمان درنظر دارد تا اين بودجه به گفته او، اندك را براي شهرهاي نمونه گردشگري كه توانمند نيستند صرف كند. تاجيك همچنين از آغاز سفرهاي نظارتي كارشناسان كارگروه شهرهاي گردشگري به 11شهر نمونه گردشگري كشور خبر داد و گفت: سفرهاي نظارتي با هدف بازديد تخصصي از تاسيسات گردشگري شهرهاي نمونه صورت گرفت كه نخستين سفر در 27دي‌ماه از شهر نيشابور صورت مي‌گيرد و دومين بازديد نيز در بهمن‌ماه از استان يزد كه 3شهر نمونه گردشگري را در خود جاي داده انجام مي‌شود.

مشهد، شيراز، ري، نيشابور، بسطام، رامسر، لاهيجان، تفت، ابركوه، ميبد، سرعين، ماهان و دماوند، 13شهري هستند كه از دولت قبل مصوبه‌ شهر نمونه گردشگري را گرفتند و كاشان نيز به‌عنوان شهر نمونه‌ چهاردهم در فهرست انتظار گرفتن مصوبه از دولت است.

کد خبر 283609

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha