چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۷
۰ نفر

برای چندمین بار در بین نمایندگان مجلس زمزمه‌هایی مبنی بر استیضاح وزیر آموزش و پرورش شنیده می‌شود.

هرچند هنوز طرح استيضاح به هيأت رئيسه مجلس تقديم نشده اما برخي نمايندگان از امضاي 60نماينده پاي طرح استيضاح علي‌اصغر فاني سخن گفته‌اند. واگذاري مدارس عادي دولتي به بخش خصوصي و نارضايتي جامعه فرهنگيان برخي از مواردي است كه در طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش آمده‌. پيش از اين نيز بارها بحث استيضاح فاني در مجلس مطرح شده كه برخي كارشناسان معتقدند وضعيت نابسامان وزارت علوم مانع از كليد خوردن آن در مجلس شده‌است. مهداد بذرپاش، عضو هيأت رئيسه مجلس دراين باره به همشهري گفت: توقعات نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از وزير آموزش و پرورش توقعات جامعه فرهنگيان است و هيچ‌چيز ديگري مطرح نيست.

نماينده مردم تهران در خانه ملت افزود: جامعه فرهنگيان كشور رضايت چنداني از عملكرد وزير آموزش و پرورش ندارند و جا دارد وزير تجديد نظر جدي در رويه اين وزارتخانه داشته باشد و نسبت به وضعيت معيشت و ارتقاي سطح جايگاه فرهنگيان عزيز و ارتقا عملكرد نظام آموزش و پرورش اقدامات جدي انجام دهد. وي با بيان اينكه واگذاري مدارس به بخش خصوصي بدون كار كارشناسي و درنظر گرفتن همه جوانب انجام شده، افزود: ادامه چنين روندي ما را به ناكجا‌آباد مي‌برد و نمايندگان مردم اين مسائل را با جديت پيگيري مي‌كنند.

جمع‌آوري 60امضا

درحالي‌كه بحث استيضاح وزير آموزش و پرورش با جمع‌آوري ده‌ها امضا جدي شده‌، برخي نمايندگان از اظهارنظر دراين خصوص خودداري و علت اين امر را مطرح نشدن موضوع استيضاح در كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس اعلام كردند. نماينده مردم دشتستان نيز با بيان اينكه ۶۰ نماينده مجلس طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش را امضا كرده‌اند به فارس گفت: به‌طور جدي پيگير استيضاح هستيم. 3روز پيش مجددا به همراه جمعي از طراحان استيضاح در صحن علني مجلس با حجت‌الاسلام والمسلمين ابوترابي، نايب‌رئيس مجلس كه رياست جلسه را برعهده داشت، گفت‌وگو كرديم و به‌طور جدي خواستيم اين طرح را اعلام وصول كند.

حجت‌الاسلام مهدي موسوي‌نژاد افزود: در جلسه روز دوشنبه مجلس، با حضور رئيس مجلس، نواب و هيأت رئيسه اشكالات موجود در آموزش و پرورش مطرح و خواسته و مطالبات نمايندگان را اعلام كرديم. در اين جلسه رئيس مجلس بيان كردند كه «ما جلسه‌اي با وزير آموزش و پرورش داشته باشيم و موارد را به وي اعلام كنيم»؛ حال آنكه جلسات با وزير آموزش و پرورش قبلا برگزار شده بود و موارد را به اطلاع وي رسانده بوديم اما متأسفانه مشكلات آموزش و پرورش نه‌تنها حل نشد بلكه ادامه پيدا كرد.

نماينده دشتستان مهم‌ترين محورهاي طرح استيضاح را فاصله‌ جدي با سند تحول آموزش و پرورش، بي‌توجهي به حقوق فرهنگيان، توزيع ناعادلانه امكانات آموزش و پرورش در مناطق محروم، بي‌توجهي به حقوق بازنشستگان و به‌كارگيري نيروهاي بازنشسته اعلام كرد.

در مورد وزير آموزش و پروش نيز البته اين موضوع مطرح است كه استيضاح وي تنها به‌دليل استيضاح وزير علوم در مرداد سال‌ گذشته و بدون وزير ماندن اين وزارتخانه به‌مدت چند‌ماه به تعويق افتاده است؛ چرا كه عده‌اي از نمايندگان با وجود انتقادبه عملكرد وي، طرح استيضاح در شرايط فعلي را ‌ مصلحت نمي‌دانند. حالا اين براي چندمين بار در يك سال گذشته است كه استيضاح وزير آموزش و پرورش مطرح مي‌شود. بايد منتظر ماند و ديد آيا اين بار موضوع از زمزمه و طرح در رسانه‌ها فراتر مي‌رود يا خير؟!

 

کد خبر 282663

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha