نشست خبری رئیس شورای‌شهر تهران ‌‌پس از گذشت ۳ ماه از فعالیت سال دوم شورای چهارم برگزار شد.

 مهدي چمران در بخشي از سخنان خود در اين نشست به كمپين آسمان آبي، زمين پاك ‌ پرداخت و گفت كه اين طرح يك ‌كار ارزشمند فرهنگي است و با مشاركت مردم مي‌تواند منتج به نتايج خوبي در شهر و اصلاح رفتار ترافيكي شود. وي با اشاره به افزايش تعداد اعضا در شوراي چهارم اظهار كرد: «سعي ما بر اين بود كه مشي شورا تغيير نكند و با همان روش قبلي در مديريت شهري اقدام شود.‌» رئيس شوراي شهر تهران كارنامه شورا در راه تعامل با دولت و مجلس را نيز مثبت ارزيابي كرد. چمران در ارتباط با تشكيل كميته‌هاي مشترك ميان نمايندگان مجلس و اعضاي شورا نيز گفت كه از اعضا خواسته است تا گزارش فعاليت خود را ارائه دهند.

به‌گفته وي همچنين در كميسيون شهر تهران و كلانشهرهاي دولت كه با حضور 11عضو هيأت دولت، شهردار و رئيس شوراي شهر تشكيل مي‌شود، بسيار فعالانه كارها را دنبال مي‌‌كنند. وي اعلام كرد كه هم‌اكنون پيشنهاد وزارت كشور در دولت مبني بر اصلاح قانون شوراها و شهرداري‌ها در همين كميسيون بررسي مي‌شود. چمران همچنين درخصوص جلسات و مصوبات شورا اعلام كرد كه طي 3 ماهه سال دوم شوراي چهارم 53مورد مصوبه عمومي، 57مورد مصوبه باغات و 71مورد نامگذاري انجام شده است.

رئيس شوراي شهر تهران در ادامه پاسخگوي سؤالات خبرنگاران بود. وي در پاسخ به سؤالي مبني بر پايش محصولات كشاورزي گفت: «شهرداري ملزم شده است كه در هر يك از ميادين ميوه و تره‌بار يك غرفه را به عرضه محصولات ارگانيك اختصاص دهد كه البته اين امر بايستي عموميت پيدا كند.» وي در ادامه در پاسخ به اين پرسش كه با توجه به اتمام مهلت شهرداري براي اعلام مكان جديد گورستان پايتخت آيا اقدامي در اين زمينه انجام شده است؟ گفت: «متأسفانه ايده شورا درخصوص ايجاد گورستان‌هاي شرقي و غربي عملي نشد زيرا هر مكاني كه انتخاب مي‌شد همسايگان آن اعتراض مي‌كردند.»

وي با اشاره به كاهش صدور پروانه ساخت در سال‌جاري گفت: «احتمالا اين روند در سال آينده نيز ادامه داشته باشد. ما نيز اصرار بر افزايش درآمدهاي پايدار داريم.» چمران در پاسخ به پرسش ديگري درخصوص ساخت متروي شهرهاي اقماري تهران اعلام كرد كه تمامي هزينه ساخت متروي شهرهاي اقماري تهران توسط دولت پرداخت مي‌شود.

وي درباره سمت ورزشي برخي از اعضاي شوراي شهر هم گفت: «در نمونه مشابه ‌مدتي قبل ملاقاتي با آقاي گودرزي داشته و استدلال كردم نه عضو شوراي شهر بودن شغل است و نه رئيس فدراسيون بودن.» به‌گفته وي وزارت جوانان نيز مشكلي با اين قضيه ندارد و بحث سازمان بازرسي است. مهدي چمران همچنين در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه ادامه روند حضور وزراي كابينه دولت در شورا چگونه خواهد بود، گفت: «چنانچه وقت دوطرف گرفته نشود ما از اين امر استقبال مي‌كنيم. درخصوص موضوع سموم كشاورزي فكر مي‌كنم حضور وزير جهادكشاورزي در شورا مثمر‌ثمر باشد.»

کد خبر 282525

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha