مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸
۰ نفر

همزمان با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی شهرداری تهران نیز برنامه‌های فرهنگی و خدماتی بسیاری را برای شهروندان و زائران حسینی در دست اجرا دارد.

اربعین

حجت‌الاسلام ميثم امرودي، معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهردار تهران در تشريح ويژه برنامه‌هاي اربعين حسيني با بيان اينكه از جمعه تا يكشنبه بدرقه راهيان زائران كربلا در ميدان امام حسين(ع) برگزار مي‌شود، افزود: شهروندان تهراني مي‌توانند در ساعت 10صبح هر يك از روز‌هاي عنوان شده با حضور در ميدان امام حسين(ع) در بدرقه كاروان‌هاي اعزام به كربلا كه از شهرهاي مختلف كشور از تهران عبور مي‌كنند، شركت كنند.

حجت‌الاسلام امرودي با اشاره به اينكه مطابق هر سال در روز اربعين حسيني عزاداران امام حسين(ع) از ميدان امام حسين تا حرم حضرت عبدالعظيم حسني را پياده روي خواهند كرد، افزود: شهرداري تهران امسال در مرز چزابه، مهران و شلمچه به ارائه خدماتي ويژه زائران امام‌حسين(ع) خواهد پرداخت. معاون اجتماعي و فرهنگي شهردار تهران با عنوان اينكه 30 اتوبوس از مرزهاي عنوان شده زائران امام حسين(ع) را از پايانه‌هاي مرزي به پايانه‌هاي اصلي منتقل خواهند كرد، گفت: استقرار آمبولانس براي مواقع ضروري و نيز ايستگاه‌هاي صلواتي و اسكان‌هاي موقت و نيز توزيع بروشور ويژه اين ايام از ديگر برنامه‌هاي شهرداري تهران به مناسبت اربعين حسيني است.

معاون خدمات شهري شهردار تهران هم با بيان اينكه تا 24ساعت آينده تمامي امكانات به كربلا خواهد رسيد درخصوص چگونگي فعاليت نيروهاي خدمات شهري در ايام اربعين در كربلا توضيحاتي را ارائه داد.به گزارش همشهري، مجتبي عبداللهي درخصوص اعزام نيروهاي خدمات شهري به كربلا بيان كرد: در مراسمي كه در روزهاي چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه در بوستان ولايت برگزار شد، در مرحله اول 1320نفر با 30دستگاه اتوبوس، در مرحله دوم 1450نفر با 33دستگاه اتوبوس و در مرحله سوم 500نفر با 14دستگاه اتوبوس جمعا بيش از 3هزار نفر از كارگران، كارمندان داوطلب از حوزه سازمان‌هاي شهرداري تهران و اداره كل ايثارگران براي ارائه خدمات شهري به كربلا اعزام شدند.

وي افزود: نخستين كاروان كه چهارشنبه حركت كرده بود روز جمعه پس از 30ساعت حركت در مسير به كربلا رسيد، كاروان دوم نيز روز جمعه و همزمان با كاروان اول وارد شهر كربلا شد و به‌نظر مي‌رسد كه كاروان سوم امروز صبح به كربلا رسيده باشد.
معاون خدمات شهري شهردار تهران درخصوص ارسال ماشين‌آلات و تجهيزات عنوان كرد:

12دستگاه ماشين شامل تريلي، نيم‌تريلي وكمپرسي به كربلا ارسال كرده‌ايم كه بخشي از آنها به مقصد رسيده و تعداد ديگري به‌دليل ايست و بازرسي‌هاي متعدد و تراكم مسير اعم از زائر و خودرو هنوز به كربلا نرسيده‌اند. علاوه بر آن ساير امكانات نظافتي مانند جارو، فرغون، بيل، مخزن زباله، جاروهاي مكانيزه نيز به كربلا فرستاده شده كه به محض اينكه همه آنها به‌طوركامل به كربلا برسد فعاليت كارگران آغاز خواهد شد.

کد خبر 280286

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha