همشهری آنلاین: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: تا کنون توانسته‌ایم حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان را با یک ماه تاخیر به ایثارگران پرداخت کنیم که این مبلغ مربوط به معوقات تا پایان سال ۹۰ است.

سید محمد علی شهیدی محلاتی

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سید محمد علی شهیدی محلاتی در همایش سراسری فرزندان شهدای شاغل در سازمان و ادارات منابع طبیعی و آبخیز داری سراسر کشور که در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد به تشریح الویت‌های این بنیاد در رسیدگی به امور خانواده‌های شهید و ایثارگر پرداخت.

وی با تاکید بر این مطلب که از‌ همان ابتدا تلاشم بر این بود تا معضلات بنیاد را شناسایی و برای حل آن برنامه‌ریزی کنم به الویت‌های بنیاد شهید اشاره و اظهار کرد: یکی از اولویت‌های ما خدمت به 2300 نفر جانباز قطع نخایی است.الویت دیگر اشتغال فرزندان شهید ماست؛ حدود 70 هزار فرزند شهید از دیپلم تا دکترا جویای کار هستند که سال گذشته 3900 نفر شاغل شدند اما همچنان 6000 نفر جویای کار جدیدند.

وی درباره وضعیت بدهی بنیاد شهید گفت: دولت باید برای سال‌های 91، 92 و 93 بودجه تصویب کنند تا بدهکاری ‌4100 میلیارد تومانی بنیاد پرداخت شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: 64 خانواده دارای پنج شهید و بیش از 7800 خانواده دارای دو شهید در کشور داریم.

وی با اشاره به آیه‌ای از آیات کلام الله مجید که «شهیدان زنده‌اند و در نزد پروردگار روزی داده می‌شوند»، خاطرنشان کرد: مرده تلقی کردن شهدا اشتباهی بزرگ است؛ شهید از قداستی ویژه برخوردار است؛ برای همه ما مورد احترام است به ویژه کسی که در راه کشورش جانفشانی کند و از منظر قرآن هم جایگاه والایی دارد.

شهیدی محلاتی با تاکید بر اینکه باید نگاه رهبر معظم انقلاب به مقام شهید الگویی برای تمام آحاد جامعه باشد ادامه داد: این نگاه به شهدا به همه افراد تسری یابد، باید خادم خوبی برای فرزندان شهید بود.

وی با اعلام این خبر که در حال تهیه بانک اطلاعاتی هستیم خاطرنشان کرد: بانک اطلاعاتی برای بنیاد در حال تدوین است که مراجعه مستقیم به مرکز نیاز نباشد؛ تا کنون حدود نیمی از کار انجام شده است.

کد خبر 280113

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha