همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران، از ابلاغ ممنوعیت کاشت چمن به مناطق ۲۲ گانه خبر داد.

به گزارش مهر، علی محمد مختاری در اين باره افزود: یکی از اقداماتی که در دستور کار سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران قرار گرفته و به مناطق 22 گانه پایتخت نیز ابلاغ شده، کاهش کاشت چمن در این مناطق است.

به گفته وی، چمن‌کاری به علت هزینه بالایی که دارد از یکسو و از سوی دیگر به خاطر نیاز آبی‌ بالا به هیچ عنوان برای تهران مناسب نیست بنابراین حذف و کاهش کاشت چمن در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران اظهار داشت: استفاده از گیاهان پوششی و گیاهانی که نیاز کمتری به مصرف آب دارند از جمله درختان به ویژه درختانی از گونه‌های گیاهی مقاوم، سازگار و ماندگار با شرایط اقلیمی شهر تهران در دستور کار قرار گرفته است.

مختاری تصریح کرد: البته بهتر است این گونه‌ها از گونه‌های بومی پایتخت باشند چرا که گونه‌های بومی امتحان خود را در سازگاری با شرایط اقلیمی و آب و هوایی این کلانشهر پس داده‌اند.

وی افزود: البته این دستورالعمل بیش از 5 سال است که به صورت بخشنامه به مناطق 22 گانه ابلاغ شده و این مناطق اجازه کاشت چمن جدید را ندارند.

مختاری یادآور شد: در این دستورالعمل حتی چمن هایی که در مساحت قابل توجهی در سال‌های گذشته کاشته شده‌اند را نیز بایستی با توسعه کاشت درخت، درختچه و دیگر گونه‌های گیاهی در داخل چمن کاری محدود کرد.

وی گفت: در حقیقت در 5 سال اخیر چمن کاری تنها به صورت موردی و یا به صورت نوار سبز بوده و چمن کاری گسترده و در مساحت های بزرگ نداشته ایم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران تاکید کرد: در این دستورالعمل روش آبیاری درختان هم مشخص شده و بایستی به صورت آبیاری قطره ای و مکانیزه باشد تا در مصرف آب برای آبیاری درختان و درختچه ها نیز صرفه‌جویی شود.

کد خبر 279452

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha