شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: او تنها خلبان ایرانی است که توانسته با هواپیمای تک موتوره در ۷۳ باند فرودگاهی کشور فرود بیاید تا نامش در میان خلبان‌های کشورمان به عنوان رکورددار ثبت شود.

پرواز

او تنها خلبان ايراني است كه توانسته با هواپيماي تك موتوره در 73 باند فرودگاهي كشور فرود بيايد تا نامش در ميان خلبان‌هاي كشورمان به عنوان ركورددار ثبت شود.در اين شماره چند ساعتي با اين خلبان همراه شديم تا ببينيم چرا او دست به انجام چنين كار پرهزينه و شگفت‌انگيزي زده است.

مرتضي نوري متولد 1339 است،ماجراي او و خلباني بر مي‌گردد به سالها پيش زماني كه راهش به مركز علوم و فنون هوايي قلعه مرغي افتاد و تصميم گرفت زندگي‌اش را با آسمان تقسيم كند. در حالي كه بيشتر هم‌سن و سال‌هايش در فكر گذراندن زندگي عادي خود بودند، او با خودش قرار گذاشت كه در خلباني فردي بي‌نظير بشود و حالا نام او به

عنوان ركورددار فرود در باندهاي مختلف ثبت شده است.مرتضي نوري اولين خلبان ايراني است كه در 73 باند كشور، هواپيماي خود را فرود آورده است، او حتي موفق شده كه در موقعيت‌هاي خطرناك و استراتژيكي مانند جزيره ابوموسي فرود بيايد، در صورتي كه فرود در باند ابوموسي كار هر خلباني نيست.

مرتضي نوري درباره كار شگفت‌انگيزي كه انجام داده است مي‌گويد: « اوايل دوست داشتم بيشترين پرواز را به نام خودم ثبت كنم، بعد‌ها تصميم گرفتم در باند‌هاي مختلف ايران فرود بيايم.اين براي يك خلبان خيلي خاطره‌انگيز است كه بتواند در بيشتر باندهاي فرود كشورش، هواپيماي خود را به زمين بنشاند.»

او موفق شده است درمجموع 500 ساعت پرواز را ثبت كند، مرتضي نوري مي‌گويد در تمامي فرودگاه‌هاي ايران به جز فرودگاه امام خميني(ره) فرود آمده است.

منبع:همشهري سرنخ

کد خبر 277875

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha