همشهری آنلاین: کاخ سفید اعلام کرد: باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در حاشیه نشست سازمان همکاری آسیا -اقیانوسیه ( اپک) در پکن، با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در مورد سوریه، اوکراین و ایران گفت و گو کرد.

 کاخ سفید: اوباما و پوتین درباره ایران گفت وگو کردند

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از پکن، برنادت میهان سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به خبرنگاران گفت: اوباما و پوتین در مجموع طی 15 تا 20 دقیقه گفت وگو در مورد ایران، سوریه و اوکراین صحبت کردند.

اوباما برای شرکت در نشست سران 21 کشور عضو سازمان همکاری های اقتصادی آسیا - اقیانوسیه در پکن به سر می برد، این نشست دو روزه از دوشنبه آغاز شده است.

اوباما و پوتین که در یک سال گذشته بیشتر از طریق تلفن با هم ارتباط داشته اند، برای آخرین بار در ماه ژوئن 2014 (خرداد/تیر 93) در فرانسه دیدار کرده بودند، این دیدار در حالی صورت گرفت که روابط آمریکا - روسیه بدلیل بروز بحران اوکراین به سطح جنگ سرد رسیده است.

واشنگتن ، مسکو را به دخالت در اوضاع اوکراین و حمایت از جدایی طلبان اوکراینی متهم می کند.

از سوی دیگر به گزارش ایرنا ریانوستی، ديمیتری پسکوف سخنگوی رییس جمهوری روسیه روز سه شنبه به خبرنگاران روس گفت: ولادیمیر پوتین و باراک اوباما در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام درباره برخی از مسایل گفت گوی کوتاه داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در این گفت و گوها موضوع برنامه هسته ای ایران، مساله سوریه و بحران اوکراین مطرح شد.

کد خبر 277471

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha