دبیرشورای عالی امنیت ملی گفت:ایران پاسخ خود را با دیدگاه مثبت به بسته پیشنهادی گروه کشورهای ‪ ۵+۱‬در موعد تعیین شده ارائه کرده و به همه محورهای پیشنهادی با نظر حل مسائل پرداخته است.

دکتر لاریجانی روز پنج شنبه[دوم شهریور] در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اینکه نگاه ایران در این پاسخ "رفع دغدغه‌های طرف مقابل همراه با حفظ حقوق ایران" بوده است، تاکید کرد: آمادگی داریم در مذاکرات جدی و سازنده به تفاهم برسیم.

وی اظهار داشت: همانگونه که قبلا اعلام کردیم از اول شهریور( ‪ ۲۳‬اوت) آمادگی داریم در مذاکره با طرف مقابل شرکت کنیم و کماکان در انتظار پاسخ گروه کشورهای ‪ ۵ +۱‬برای جزییات اجرایی شروع مذاکرات هستیم.

لاریجانی در پاسخ به این سوال که درجوابیه مشروح ایران به چه موضوعاتی پرداخته شده است، گفت: در تمام مسائل مهمی که در بسته پیشنهادی ‪۵+۱‬ پیشنهاد شده بود، با جدیت و نگاه منصفانه پاسخ داده ایم.از جمله در زمینه حقوق و تکالیف ایران در "ان .پی.تی "، اعتمادسازی و شفاف‌سازی .

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود:علاوه براین در زمینه همکاریهای درازمدت اقتصادی و فنی و امنیت انرژی اروپا با نگاه منطقی و مثبت نظرات ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخشی از پاسخ ایران، به موضوع مورد علاقه گروه کشورهای ‪ ۵+۱‬یعنی ترتیبات امنیتی در منطقه نیز توجه شده است.

لاریجانی تاکید کرد:ایران با در نظر داشتن شرایط حساس منطقه ، آمادگی دارد در یک نظام عادلانه به صلح پایدار در منطقه مدد رساند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ، عصر سه‌شنبه پاسخ جمهوری اسلامی ایران به بسته پیشنهادی گروه ‪ ۵ + ۱‬را به نمایندگان این گروه در تهران ارایه کرد.

سفرای کشورهای آلمان، روسیه، فرانسه، انگلیس و چین در تهران به همراه سفیر سوییس حافظ منافع آمریکا در ایران به نمایندگی از گروه ‪ ، ۵ + ۱‬در دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی ، پاسخ ایران به بسته پیشنهادی را دریافت کردند.

کد خبر 2774

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز