سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک هنرمند، نمایشگاه چیدمان خود را که با الهام از عروسک‌های «ماتریوشکا» خلق شده‌اند، در گالری مهروا برگزار می‌کند.

matrioshka

فرزانه مهری در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا، درباره‌ی ششمین نمایشگاه انفرادی خود، اظهار کرد: در چیدمان «چه بودم، چه هستم، چه خواهم بود» یک دید ساده و کلی به زندگی در سه مرحله ارائه می‌شود.

او ادامه داد: این چیدمان سعی می‌کند سه مرحله‌ی زندگی انسان یعنی تولد، مسیر زندگی و مرگ را به‌طور ساده با مخاطب در میان بگذارد. برای این چیدمان، سه سازه با متریال‌های مختلف مانند یونولیت ساخته‌ام تا علاوه بر داشتن حجم بزرگ، سبک باشند.

این هنرمند همچنین اظهار کرد: این سازه‌ها با الهام از عروسک‌های روسی تودرتو که به ماتریوشکا معروف هستند، ساخته شده‌اند. من به‌دلیل مهاجر بودن هر دو مادربزرگم به فرهنگ روسیه و این عروسک‌ها علاقه‌ی خاصی دارم و در کارهایم از آن‌ها زیاد استفاده می‌کنم.

مهری افزود: این عروسک‌ها می‌توانند نماد خود ما انسان‌ها هم باشند. کسانی که در درون خود، عروسک‌ها و چهره‌های دیگری هم دارند که ما آن‌ها را نمی‌بینیم.

فرزانه مهری مجسمه‌سازی را به‌صورت تجربی آموخته و تا کنون پنج نمایشگاه انفرادی برگزار کرده است. نمایشگاه «چه بودم، چه هستم، چه خواهم بود» نخستین تجربه‌ی این هنرمند در زمینه‌ی چیدمان است.

این نمایشگاه از 16 تا 21 آبان‌ماه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 17 تا 21 در گالری مهروا به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان آبان جنوبی (شهید عضدی)، شماره 38 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

کد خبر 276804

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha