همشهری آنلاین: وزارت کشور عربستان از بازداشت ۶ مظنون به دست داشتن در حمله تروریستی دوشنبه شب در استان «الاحساء» در شرق این کشور خبر داد که منجر به شهادت و یا زخمی شدن شماری از عزاداران حسینی شد.

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان در بیانيه‌ای اعلام کرد که در جریان عملیات امنیتی همزمان در استان‌های شقراء در منطقه ریاض و الاحساء و الخبر در منطقه الشرقیه، شش نفر بازداشت شدند.

درهمین راستا هیات علمای ارشد مسلمانان در عربستان با محکوم کردن این حادثه، آن را جنایتی زشت توصیف کرد.

در حمله تروریستی دوشنبه شب به یک حسینیه در استان الاحساء واقع در شرق عربستان سعودی، 7 نفر از عزاداران حسینی شهید و بیش از 30 نفر دیگر زخمی شدند.

در تیراندازی افراد مسلح نقابدار به عزادارانی که در حال خارج شدن از حسینیه المصطفی در منطقه الدالوه واقع در استان الاحساء بودند دست کم هفت تن شهید و بیش از سی نفر دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری رسمی عربستان به نقل از سخنگوی رسانه‌ای پلیس منطقه الشرقیه، تنها به این خبر اکتفا کرد که در ساعت یازده و سی دقیقه دوشنبه شب سه فرد مسلح نقابدار با مسلسل و سلاح‌های کمری به گروهی از شهروندان در روستای الدالوه در استان الاحساء حمله کردند که براثر آن پنج تن کشته و 9 نفر دیگر زخمی شدند.

تا کنون اطلاعاتی در مورد هویت مهاجمان منتشر نشده است.

به گفته سازمان‌های حقوق بشر و گروه‌های مخالف سعودی این اولین بار نیست که حسینیه‌ها در این کشور مورد حمله مسلحانه قرار می‌گیرند و حسینیه‌های دیگری به خصوص در شهر الهفوف پیشتر مورد تعرض قرار گرفته است.

استان‌های الاحساء و القطیف در شرق عربستان بیشترین جمعیت شیعیان این کشور را در خود جای داده است.

کد خبر 276789

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha