همشهری آنلاین: تورج فرهادی شهردار منطقه ۱۴ گفت: مسجد بقیه الله در یکی از قدیمی ترین محله های شهر تهران، محله دولاب دارای پیشینه تاریخی و فرهنگی کهن است.

به گزارش خبرنگار فارس،ْ فرهادی با اشاره به حمایت شهرداری منطقه 14 از کاوش باستان شناسان در مسجد بقیه الله اظهار داشت: مسجد بقیه الله در محله دولاب، یکی از قدیمی ترین مکانهای کهن شهر تهران دارای پیشینه و قدمتی تاریخی است که قرار است تا پس از انجام کاوشهای 20 روزه در این مسجد وکشف اسرار آن، کار مرمت و حفاظت آن با حمایت شهرداری منطقه 14 انجام گیرد.

وی همچنین با تاکید بر این مطلب که این مسجد دارای پنجره های فلزی معمولی است، خاطرنشان ساخت: ، جرزها، پوشش، طاق و قوس‌های آن قدمتی دیرینه دارند که به زودی در فهرست میراث ملی ایران ثبت و حریم منظری آن نیز باید هر چه زودتر تهیه شود زیرا ابنیه بسیاری در اطراف آن ساخته شده و ماشین‌ها در نزدیکی این بنا حرکت می‌کنند.

شهردار منطقه 14 تصریح کرد: 20 روز است که کاوش‌ها در مسجد کوچک دولاب با معماری و پوشش چهار بخشی و ظاهری متفاوت از دوره معماری قاجاری و صفوی در حال انجام شدن است.

فرهادی در پایان افزود: مسجد جامع دولاب که در حال حاضر به آن بقیه الله گفته می‌شود، در انتهای شمالی خیابان سادات در محله دولاب نزدیک به میدان قیاسی ( آیت الله سعیدی) قرار دارد.

شایان ذکر است؛ در مرحله نخست کاوشهای باستان شناسی در این مسجد، آثار باستانی از جمله سفالینه و سکه های تاریخی کشف شد و جهت تاریخ گذاری و مرمت در حال بررسی است.

کد خبر 276072

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha