مدیر کل پیش بینی وهشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: طی دو روز آینده در غرب، جنوب غرب ، بخشهایی از شمال غرب، دامنه‌های مرکزی زاگرس و دامنه‌های غربی و مرکزی البرز، ابرناکی، بارش باران،‌ گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد:‌ روز جمعه 25 مهرماه گستره بارش‌ها به شمال شرق کشور می‌رسد. روز شنبه 26 مهرماه نیز به تدریج در نیمه غربی کشور از ناپایداری کاسته می‌شود و بارش‌ها در نواحی مرکزی، شمال شرق و بخشهایی از شرق کشور ادامه می‌یابد و تا اواخر وقت این روز از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه شدت بارش‌ها روز جمعه در مناطق شمال غرب، غرب، دامنه‌های مرکزی زاگرس و دامنه‌های البرز خواهد بود، اظهارکرد: در این روز بارش برف در مناطق مرتفع استان‌های واقع در شمال غرب و ارتفاعات البرز دور از انتظار نیست. طی روز جمعه وزش باد نسبتا شدید در استان‌های گیلان و اردبیل رخ خواهد داد. همچنین روزهای شنبه و یکشنبه خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود.

وظیفه افزود: روز یکشنبه 27 مهرماه در شمال غرب و به تدریج سواحل دریای خزر، ابرناکی و بارش پیش بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت هوای استان تهران نیز اظهار کرد: هوای جمعه 25 مهرماه در استان تهران نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش باران و در بعد از ظهر وزش باد پیش بینی می‌شود. بیشترین دما در این روز 23 درجه و کمترین آن 14 درجه است.

هوای شنبه 26 مهرماه نیز نیمه ابری همراه با وزش باد و در ارتفاعات ابری خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای این روز 21 و 12 درجه سانتی گراد پیش بینی می‌شود.

کد خبر 274982

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha