شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رهبر کره شمالی بعد از بیش از یک ماه دوری از انظار در یک مراسم بزرگ این کشور نیز غایب بود و این موضوع، گمانه‌زنی درباره وضعیت سلامتی او را بیشتر کرده‌است.

جمعه 18 مهرماه جشن سالگرد تشکیل حزب حاکم کارگران در كره‌شمالي بود كه رويدادي مهم براي سردمداران اين حزب محسوب مي‌شود.

کیم جونگ اون،رهبر  ۳۱ ساله كره شمالي طی دو سال گذشته در جشن سال‌روز تشکیل حزب کارگران کره‌شمالی شرکت می‌کرد و نیمه‌شب قبل از آن هم به مقبره «پیونگ یانگ» که محل دفن پدر و پدربزرگش است، مي‌رفت.

به گزارش تلگراف به نقل از خبرگزاري رسمي كره‌شمالي او اين‌بار دسته‌گلي را به مقبره پدر و پدربزرگش فرستاده و خودش نرفته‌است.

خبرها حاكي از اين است كه پای او در جریان شرکت در یک رزمایش صدمه دیده و از ماه گذشته تاکنون بهبود نیافته است.از قرار کیم جونگ اون به همه ژنرال‌های عالی‌رتبه ارتش دستور داده‌بود در یک رزمایش  شركت كنند و خودش نیز در این رزمایش نظامی حضور داشت. در این رزمایش كه اواخر اوت يا اوايل سپتامبر برگزار شده،شرکت‌کنندگان فعالیت‌هایی مانند سینه‌خیز رفتن، دویدن و غلت‌خوردن روي زمین انجام دادند و در طي همين رزمايش بوده كه پاي رهبر كره‌شمالي صدمه ديده‌است.گفته مي‌شود احتمالا روند بهبودي 100 روز ديگر طول مي‌كشد.

 آخرین بار که تصویر رهبر کره شمالی از رسانه‌ها پخش شد، مربوط به حضور او و همسرش در یک کنسرت موسیقی در روز ۱۲ شهریور بود.

اما رهبر كره‌شمالي در ماه ژوئيه با عصا ديده شده بود و اين گمانه‌زني درخصوص قديمي‌تر بودن زمان مصدوميت او را تشديد كند.بدين‌ترتيب كيم جونگ اون بايستي از قبل ازماه اوت دچار مشكل شده‌باشد.

برخي ماجراي غيبت رهبر جوان كره‌شمالي را به احتمال كم‌شدن قدرتش و بركناري او ربط مي‌دهند اما وزارت «اتحاد» کره‌جنوبی  گفته است هفته گذشته پیام كيم جونگ اون از طریق یک هیات مذاکره‌کننده به دولت سئول تحویل داده شده‌است و بنابراين او هنوز قدرت و کنترل حکومت را در دست دارد. 

کد خبر 274489

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha