همشهری آنلاین: سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه پرونده ۳ هزار و ۷۰۰ بورسیه در کمیته بورس بررسی شده است، گفت: نتیجه این بورسیه‌ها تا هفته آینده اعلام می‌شود.

به گزارش فارس، محمد‌علی نجفي با بيان اين مطلب گفت: آمارهایی که وزارت علوم در رابطه با بورسیه‌ها داده است ضد و نقیض نبوده ولی امیدواریم تا هفته آینده نتیجه 3 هزار و 700 نفر بورسیه را اعلام کنیم تا آمارهای ضد و نقیضی که از گوشه و کنار شنیده می‌شود نیز به صفر برسد.

وی افزود: کمیسیون 5 نفری مسئول تطبیق بورسیه‌ها با قوانین وقت هستند که حدود نیمی از کار این کمیسیون باقی مانده است زیرا در برخی موارد ممکن است یک پرونده مدت‌ زمان زیادی برای بررسی نیاز داشته باشد ولی امیدوارم تا پایان هفته آینده نتیجه مشخص شود.

سرپرست وزارت علوم، تحقيقات و فناوري خاطرنشان كرد: 480 نفر از این بورسیه‌ها مربی دانشگاه‌ها بودند که پرونده آنان به هیأت امنای دانشگاه‌ها داده شده است تا تکلیف‌شان روشن شود، 2 هزار و 100 نفر نیز بر اساس بررسی‌های اولیه مشکلی از نظر ادامه تحصیل ندارند.

نجفی افزود: پرونده 450 نفر هم در کمیسیون مطرح شده که تکلیف‌شان مشخص است ولی هفته آینده اعلام می‌کنیم.

سرپرست وزارت علوم عنوان کرد: پرونده 650 نفر هم قرار است در کمیسیون مطرح شود که با توجه به تعطیلی مجلس در هفته آینده و اینکه دو نفر از اعضای کمیسیون نمایندگان مجلس هستند بیشتر می‌توانند در جلسات کمیسیون حاضر شوند بنابراین امیدواریم هفته آینده نتیجه این افراد نیز مشخص شود.

وی با بيان اينكه «امکان محرومیت از تحصیل برخی از بورسیه‌ها وجود دارد»، در رابطه با برخورد با مسئولان متخلف در صورت تخلف احتمالی، گفت: ابتدا باید تکلیف بورسیه‌ها مشخص شود و پس از آن در رابطه با تخلفات نیز تصمیم‌گیری می‌شود.

نجفي كه اين سخنان را در جمع خبرنگاران و در حاشیه مراسم امضای موافقت‌نامه همکاری بین وزارت علوم و وزارت نفت مطرح كرد، در بخش ديگر سخنانش، اين توافقنامه را در راستاي سیاست‌هاي وزارت علوم مبني بر «ماموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها» و «پیروی از یک الگوی واحد در بخش پژوهش» دانست.

سرپرست وزارت علوم همچنين در رابطه با ایجاد نشاط در دانشگاه‌ها گفت: وجود فضای آزاد‌اندیشی و نقادی برای دانشجو و استاد به صورتی که سخن خود را آزادانه بیان کنند، نکات مثبت را ارائه دهند و ضعف‌ها را بگویند و همچنین برای ضعف‌ها راه‌حل ارائه کنند، سبب ایجاد فضای نشاط می‌شود.

وي با اشاره به توسعه کرسی‌های آزاد‌اندیشی، گفت: برنامه‌هایی برای تحول این کرسی‌ها داریم تا از نظر‌های مختلف مانند افراد دعوت شده به کرسی‌ها دچار تحول شود؛ که فکر می‌کنم امسال تحولاتی در این زمینه ایجاد شود.

نجفی ادامه داد: فعالیت‌های فوق برنامه هم داریم که امیدواریم دانشجویان در کنار وظیفه اصلی خود که تحصیل علم و تذهیب نفس است به فعالیت‌های جنبی هم بپردازند.

کد خبر 274072

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha