چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۳:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: آتش سوزی در یکی از مناطق توریستی یونان سه شنبه شب [23 اوت] منجر به گریختن 1500 نفر گردشگر از محل اقامتشان شد.

بیش از 50 خانه و صدها دستگاه اتومبیل در این حادثه در آتش سوختند و مقامات رسمی آتش نشانی از احتمال عمدی بودن این حریق خبر دادند.

به گفته مقامات رسمی یونان در این آتش‌سوزی یک گردشگر آلمانی جان خود را از دست داد و بیش از صدها تن به دلیل مشکلات تنفسی در بیمارستان بستری شدند.

این آتش سوزی در یکی از معروف‌ترین نقاط گردشگری اروپا به نام هالکیدیکی در یونان اتفاق افتاد، و در اثر آن بیش از 50 خانه و صدها دستگاه اتومبیل طعمه حریق شد.

جیورگوس کالاتزیس وزیر کشور یونان گفت، این اولین حادثه آتش سوزی، در ابعادی به این وسعت در منطقه است.

وی افزود از اولین ساعات بامداد آتش نشانان تلاش خود را برای اطفای حریق آغاز کردند. بالگردهای آب پاش و بیش از 250 آتش نشان و سرباز برای اطفای حریق در مناطق نا هموار سعی و تلاش نمودند.

مشکل اصلی وزش ناگهانی باد بود که موجب شعله‌ورتر شدن و همچنین گسترش آتش شد، و این امر موجب افزایش دمای هوا تا 40 درجه سانتیگراد شد.

همچنین یکی از مقامات آتش نشانی اظهار داشت، موج گرما در یونان در سه روز گذشته باعث کشته شدن دو تن بر اثر گرمازدگی شد. وی افزود دومین منطقه ای که سه شنبه شب در خطر آتش سوزی قرار داشت، منطقه لاکونیا در جنوب یونان بود.

بنا به گفته پلیس، گردشگر آلمانی هنگامی که قصد داشت با قایق از محل آتش فرار کند، دچار حادثه شد و غرق شد.

پلیس سـاحلی و قایق های محلی به هنـگام وقوع آتش سوزی با انتقال گردشـگران و مردم محلی، به آنان کمک می کردند. 

کالاتزیس اظهار امیدواری کرد، تا سه شنبه آینده بتوانند حریق را مهار نمایند. آتش سوزی در 80 کیلومتری تسالونیکی، دومین شهر بزرگ یونان بوقوع پیوسته است.

کد خبر 2721

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز