اعضای ۲ باند زورگیری که به‌طور اتفاقی طعمه های‌شان را در خیابان‌های مختلف شناسایی و با استفاده از چاقو اموال‌شان را زورگیری می‌کردند در جریان بازجویی‌ها به ده‌ها فقره سرقت اعتراف کردند.

متهمان

با دستگيري اعضاي اين دو باند، آمار زورگيري‌هاي اتفاقي پايتخت با كاهش روبه‌رو شد.چندي قبل كارآگاهان پليس آگاهي تهران به اطلاعاتي دست يافتند كه نشان مي‌داد 4جوان خشن با راه‌اندازي باند تبهكاري اموال شهروندان را زورگيري مي‌كنند. شواهد نشان مي‌داد متهمان سوار بر 2موتورسيكلت آپاچي سفيد و پالس مشكي رنگ در خيابان‌هاي شهر پرسه مي‌زنند و افرادي را كه به تنهايي در خيابان در حال تردد هستند به‌عنوان طعمه سرقت هاي‌شان انتخاب مي‌كنند.

  • اولين سرنخ

در شرايطي كه تحقيقات براي شناسايي دزدان ادامه داشت، به مأموران خبر رسيد كه سرقت مشابهي در منطقه قلهك رخ داده و سرنشينان يك دستگاه موتورسيكلت آپاچي سفيد رنگ با تهديد چاقو گوشي تلفن همراه جواني را كه در حال قدم زدن در خيابان بوده، زورگيري كرده‌اند. مالباخته چهره سارقان را ديده بود و براي همين به اداره آگاهي دعوت شد تا شايد بتواند دزدان را شناسايي كند.

وقتي آلبوم عكس زورگيران سابقه‌دار در اختيار شاكي قرار گرفت او يكي از آنها به نام اميرحسين را به‌عنوان يكي از زورگيران شناسايي كرد. در همين حال وقتي تصوير اميرحسين به شاكياني كه قبلا از آنها زورگيري شده بود نشان داده شد آنها نيز او را به‌عنوان سارق اموال‌شان شناسايي كردند. جاي ترديدي وجود نداشت كه اميرحسين يكي از اعضاي باند مخوف زورگيري در پايتخت است. زماني كه كارآگاهان تحقيقات كامل تري درباره اميرحسين انجام دادند معلوم شد مخفيگاه او در منطقه سليمانيه است.

مأموران چند روز در كمين او نشستند تا اينكه بالاخره وي را همراه يكي ديگر از اعضاي اين شبكه به نام محمد دستگير كردند. با آغاز بازجويي‌ها متهمان به ده‌ها فقره زورگيري از شهروندان اعتراف كردند و 2همدست ديگرشان به نام‌هاي امين و ايمان را به پليس معرفي كردند.

زماني كه مأموران قصد داشتند 2عضو ديگر باند زورگيري را دستگير كنند معلوم شد آنها چند روز قبل به اتهام سرقت موتورسيكلت دستگير شده و به زندان افتاده‌اند. به اين ترتيب آنها نيز به اداره پنجم منتقل شدند و در جريان تحقيقات به 200فقره زورگيري اعتراف كردند و گفتند همه زورگيري‌ها به‌طور اتفاقي انجام شده است. آنها كه بيشتر سرقت‌ها را در مناطق شرق تهران انجام مي‌دادند اعتراف كردند با استفاده از يك يا 2موتورسيكلت در شهر پرسه مي‌زدند و هر كس را كه تنها مي‌ديدند با تهديد چاقو و قمه اموالش را سرقت مي‌كردند.

  • دومين باند

چندي پيش مأموران كلانتري 107فلسطين هنگام گشتزني در خيابان رودسر به سرنشينان يك دستگاه موتورسيكلت مظنون شدند و به آنها دستور ايست دادند اما آنها فرار كردند تا مأموران مجبور به تعقيب آنها شوند. در جريان اين تعقيب و گريز ترك نشين موتورسيكلت دستگير شد اما راكب توانست فرار كند.

با انتقال متهم به كلانتري او كه علي‌اكبر نام دارد توسط چند شاكي كه طعمه زورگيري قرار گرفته بودند شناسايي شد. با وجود اين او همچنان ادعا مي‌كرد بي‌گناه است. در همين حال مخفيگاه موتورسوار فراري به نام امين از سوي مأموران شناسايي و او نيز دستگير شد تا ابعاد بيشتري از اين پرونده برملا شود.

امين در جريان بازجويي‌هاي اوليه اعتراف كرد با همدستي دوستش ده‌ها فقره زورگيري در مناطق مختلف مثل ميدان آزادي، صادقيه، خيابان انقلاب، خيابان وليعصر و... مرتكب شده است. در چنين شرايطي علي اكبر نيز اتهام زورگيري را برعهده گرفت. سرهنگ محمد اشراقي، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ در اين‌باره گفت:

اعضاي اين دو باند زورگيري تاكنون به ده‌ها فقره زورگيري با شيوه‌هاي مختلف ازجمله سرقت گوشي تلفن همراه و كيف قاپي در مناطق مختلف تهران با استفاده از انواع موتورسيكلت‌هاي طرح هوندا 125، پالس و آپاچي اعتراف كرده‌اند. از شهرونداني كه با اين شگرد از آنها سرقت شده دعوت مي‌شود براي شناسايي متهمان به اداره پنجم پليس آگاهي مراجعه كنند.

کد خبر 271327

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha