گروه شهری: تصمیم درباره مونوریل پس از بررسی‌های لازم توسط گروه مشترک شرکت متروی تهران و شرکت قطار شهری وزارت کشور و گزارش نهایی این گروه گرفته خواهد شد.

جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این خبر به خبرگزاری فارس گفت: استنباط خبرنگاران از اظهارات شهردار تهران اشتباه بوده و سخنان شهردار تهران در رابطه با ساخت خطوط هوایی ریلی بوده است نه مونوریل.

هفته گذشته رسانه‌ها اخباری مبنی بر موافقت شهرداری با ساخت مونوریل از قول محمدباقر قالیباف منتشر کرده بودند که معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران انتشار این خبر را با این مضمون، برداشت اشتباه خبرنگاران از سخنان شهردار عنوان کرد.

تشکری هاشمی همچنین درخصوص توافقات شهرداری با وزارت کشور برای ساخت منوریل گفت: قرار است یک تیم کارشناسی مشترک، نوع خطوط ریلی را در خط 8 و 9 متروی تهران بررسی و تعیین کنند.وی گفت: فعلاً هیچ طرح جدیدی برای احداث مونوریل نداریم.

وی افزود: یک تیم کارشناسی مشترک متشکل از مشاور و تیم‌های مطالعاتی منتخب شرکت متروی تهران و شرکت قطارهای شهری وزارت کشور تشکیل خواهد شد تا بررسی‌های لازم را در این رابطه انجام دهند. اقدامات بر اساس گزارش نهایی آن‌ها انجام خواهد گرفت.

از سوی دیگر عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران نیز با تأکید بر این که قبل از هرگونه اقدامی برای احداث مونوریل باید مطالعات فنی سیستم ارزیابی شود، گفت: اختصاص کلیه اعتبارات برای تقویت و تکمیل مترو مهم‌تر از احداث مونوریل است.

معصومه ابتکار با اشاره به مشکلات مترو و شرکت واحد اتوبوسرانی برای جابه‌جایی مسافران به‌ خصوص از زمان سهمیه‌بندی بنزین، تصریح کرد: در چنین شرایطی اختصاص بودجه برای تکمیل شبکه خطوط مترو و تقویت شبکه اتوبوسرانی مهم‌تر از احداث مونوریل است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران نیز به فارس گفت: شورای شهر در جریان توافقات میان وزارت کشور و شهرداری در زمینه احداث مونوریل قرار ندارد و هرگونه اقدامی در این رابطه نیاز به مصوبه شورای شهر دارد.

حمزه شکیب با تأکید بر این که حتی اگر احداث مونوریل مصوبه شورای عالی ترافیک کشور را داشته باشد، تا زمانی که بررسی‌های کارشناسی برای احداث این سیستم در کمیسیون عمران شورای شهر تهران انجام نگیرد اجازه ساخت آن را نخواهیم داد، تصریح کرد: اگر بررسی‌های کارشناسان کمیسیون عمران تأیید کرد که احداث مونوریل به عنوان سیستم مکمل، می‌تواند در حل معضل ترافیک تهران نقش داشته باشد آن وقت شورای شهر با احداث این سیستم موافقت خواهد کرد.

کد خبر 27019

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز