گروه حوادث: مرد ایرانی که به اتهام شلیک مرگبار به همسرش در ایالت کالیفرنیا، در حبس خانگی به سر می‌برد، یک هفته پیش از آغاز محاکمه با شکستن پابند مغناطیسی گریخت و به ایران آمد.

27 مارس 2007  ( 7 فروردین ماه امسال) با گزارش تیراندازی مرگباری در یکی از محله‌های کالیفرنیا، تیمی از کارآگاهان جنایی  پلیس ایالتی عازم محل حادثه شده و تحقیقات خود را آغاز کردند.

کارآگاهان پس از ورود به محل جنایت که خانه ای در مرکز شهر بود با جسد غرق به خون زنی روبه رو شدند که با شلیک 5 گلوله کلت کمری به قتل رسیده بود.

بررسی‌ها نشان می‌داد مقتول یک زن ایرانی مقیم آمریکاست که از مدت‌ها پیش با همسر ایرانی خود به نام بهروز اختلاف داشت.

از آنجا که این مرد به طرز مرموزی ناپدید شده بود، دستگیری وی به عنوان کلیدی‌ترین مظنون جنایت در دستور کار پلیس قرار گرفت و مدتی بعد کارآگاهان جنایی کالیفرنیا، موفق شدند مرد ایرانی را ردگیری و او را در یک عملیات پلیسی دستگیر کنند.

با دستور دادستان کالیفرنیا تحقیقات تخصصی از متهم در خصوص قتل همسرش آغازشد و در حالی که وی قتل همسرش را انکار می‌کرد  پلیس در بازجویی‌ها به سرنخهایی رسید که نشان می‌داد وی در پی سوءظن به همسر جوانش نقشه قتل وی را کشیده و به مرحله اجرا در آورده است.

به همین دلیل با دستور دادستان کالیفرنیا مرد ایرانی با وثیقه 250 هزاردلاری تحت نظر قرار گرفت و قرار شد با بستن پابند مغناطیسی وی تا روز محاکمه در بازداشت خانگی باشد.

در حالی که این پابند به گونه‌ای طراحی شده بود که پلیس می‌توانست حرکات متهم را زیر  نظر گرفته و از خروج او از خانه جلوگیری کند، بهروز که خود را در برابر صدور حکمی سنگین می دید یک هفته قبل از شروع محاکمه با شکستن پابند مغناطیسی خود راهی برای فرار از خانه یافت و با استفاده از غفلت محافظان پلیس از شهر کالیفرنیا گریخت.

وی با فرار از آمریکا به اروپا رفت. تحقیقات پلیس آمریکا نشان می‌داد که  بهروز بعد از فرار به اروپا  احتمالا خود را به ایران رسانده و در آنجا مخفی شده است.

قاضی رضا جعفری، معاون دادستان در دادسرای جنایی پایتخت با تایید این خبر گفت: پلیس آمریکا به دلیل اینکه هر دو طرف این پرونده تابعیت کشور آمریکا را نیز دارند از پلیس ایران درخواست کرده  تا این متهم فراری را بازداشت کند.

وی ادامه داد: بنابراین پرونده این جنایت به خاطر حساسیتی که در آن وجود داشت برای بررسی به پلیس امنیت سپرده شد و کارآگاهان با انجام تحقیقاتی ویژه توانستند به این قطعیت برسند که بهروز بعد ازفرار به ایران وارد شده ولی هنوز محل دقیق وی شناسایی نشده است.

این گزارش حاکی‌است جستجوی گسترده پلیس برای شناسایی مخفیگاه متهم ایرانی ادامه دارد تا در بازجویی از او راز قتل همسرش فاش شود.

کد خبر 27008

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز