یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰
۰ نفر

* بیست و هشتمین دوره‌ی جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از یازدهم تا چهاردهم مهرماه در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

* ۲۹ مردادماه مهلت ثبت‌نام داوران کودک و نوجوان اصفهانی به پایان رسید. کودکان و نوجوانان ۸ تا ۱۴ساله که در بین سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۵ به‌دنیا آمده‌اند و به سینمای کودک و نوجوان و داوری در جشنواره علاقه دارند، تا روز گذشته فرصت داشتند ثبت‌نام کنند و حالا باید منتظر بمانند تا فهرست نهایی داوران اعلام شود.

* حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، اعلام کرد وزارت آموزش و پرورش تلاش دارد تا در ساخت پنج فیلم سینمایی مخصوص کودکان و نوجوانان مشارکت داشته باشد. او هم‌چنین می‌گوید: «قرار بر این است فیلم‌نامه‌های کودک و نوجوان، به‌وسیله‌ی کارشناسان وزارت آموزش و پرورش خوانده و نظرهای آن‌ها به بنیاد سینمایی فارابی اعلام شود تا آموزش و پرورش از زمان نگارش تا اکران فیلم‌ها، همراه بنیاد سینمایی فارابی باشد.»

* هم‌زمان با برگزاری جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان، در ۲۱ استان آذربایجان شرقی، البرز، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، قزوین، قم، کرمان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویر احمد، گلستان، گیلان، لرستان، مرکزی و هرمزگان، ایستگاه‌های فیلم‌سازی تولید فیلم‌های کوتاه راه‌اندازی خواهد شد. کودکان و نوجوانان علاقه‌مند می‌توانند در این ایستگاه‌ها با مربی‌ها و کارشناس‌ها، فیلم‌های کوتاه یک تا سه دقیقه‌ای تولید کنند.

کد خبر 269806

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha