چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۷:۱۰
۰ نفر

حسن حیدری: تیم ملی فوتبال ایران در راه رقابت های مقدماتی جام ملتهای آسیا در حساسترین بازی خود روز یازدهم شهریورماه به مصاف تیم کره جنوبی می رود.

ایران از دو بازی قبلی خود یک پیروزی مقابل چین تایپه و یک تساوی در مقابل سوریه به دست آورده است و با 4 امتیاز و تفاضل گل بهتر بالاتر از سوریه در مکان دوم جدول قرار دارد.

اگر چه تیم ملی در دیدار با سوریه به نتیجه دلخواه نرسید اما برای ما هنوز فرصت جبران این نتیجه باقی است. کره جنوبی یکی از نمایندگان آسیا برای ما حریف گمنامی نیست و در سالهای اخیر بارها با این تیم روبه رو شده ایم و بازیکنان ما هراسی از این حریف نخواهند داشت.

دوره تازه تمرینات تیم ملی از امروز صبح در کمپ تیم های تیم ملی آغاز می شود که از سوی امیر قلعه نویی 34 بازیکن برای شرکت در آن دعوت شده است.

شاخص ترین بازیکنی که در گزینش جدید به لیست تیم ملی اضافه شده است محمد نصرتی می باشد که در جام جهانی نیز عضو تیم ملی بود. با حضور او در خط دفاعی این منطقه حساس تیم ملی قطعاً تقویت خواهد شد.

در بازی با سوریه، تیم ملی در خط حمله نیز به آنچه که می خواست نرسید و حضور خطیبی در کنار عنایتی نشان داد که این دو بازیکن با یکدیگر هماهنگ نیستند و قلعه نویی باید بازیکن دیگری را در کنار عنایتی قرار دهد که در حال حاضر سیاوش اکبرپور در آمادگی کامل به سر می برد.

خطیبی در بازی با سوریه موقعیت های متعددی را از دست داد و کارایی لازم را در این ناحیه از خود بروز نداد.تیم کره جنوبی در بازی چین تایپه بازیکنان لژیونر خود را به اردوی تدارکاتی دعوت نکرد و بیشتر بازیکنان زیر 25 سال بودند. البته با توجه به اینکه دیدار با ایران بسیار حساستر از دیدار با چین تایپه برای کره جنوبی خواهد بود، پیم وربیک سر مربی جدید این تیم این بار تمامی سرمایه های خود رارو خواهد کرد.

این مربی قرار است در دیدار با ایران یانگ هوان آهن مهاجم باشگاه دویسبورگ آلمان که تاکنون 16 گل در 64 بازی ملی برای کره جنوبی به ثمر رسانده است را در ترکیب اصلی خود قرار دهد. پارک جی سونگ هافبک تیم منچستر نیز از جمله این لژیونرهاست که برای دیدار با ایران به اردوی تیم ملی دعوت خواهد شد. به هر صورت کره جنوبی برای پیروزی مقابل ما تمامی نیروی خود را صرف این بازی خواهد کرد.

با توجه به حضور مارکار آقاجانیان آنالیزور تیم ملی در دیدار کره جنوبی و چین تایپه کادر فنی تیم ملی به شناخت نسبی از این تیم رسیده است. قلعه نویی در این باره عقیده دارد به دلیل این که بازی یک طرفه بوده نمی توان نقاط ضعف این تیم را مورد ارزیابی قرار داد و ما از این تیم تنها ذهنیت کلی داریم. به هر حال امیدواریم تیم ملی تا پیش از بازی با کره جنوبی به انسجام تیمی برسد و با پیروزی مقابل این تیم، آسیا را تحت تأثیر خود قرار دهد.

کد خبر 2691

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز