۳ پسربچه ۱۱ ساله که با تشکیل باند سرقت، تلفن همراه راننده‌ها را در پشت چراغ قرمز سرقت می‌کردند، هنگام فرار با موتورسیکلت توسط مأموران کلانتری ۱۰۳ گاندی دستگیر شدند.

متهمان

اين متهمان به بهانه فروش فال سر چهارراه‌ها سراغ راننده‌ها مي‌رفتند و در موقعيتي مناسب گوشي تلفن همراه يا ساير وسايل با ارزش‌شان را مي‌ربودند و سوار بر موتورسيكلت فرار مي‌كردند. چند روز قبل مأموران كلانتري گاندي هنگام گشت‌زني در خيابان وليعصر به 3پسر بچه كه سوار يك موتورسيكلت قرمزرنگ بودند، مظنون شدند و آنها را دستگيركردند. بررسي‌هاي اوليه نشان داد كه موتورسيكلت اين 3 نوجوان چند روز قبل در جنوب تهران سرقت و شكايت صاحب آن در كلانتري160 خزانه ثبت شده است.

از سويي يك گوشي تلفن همراه نيز در اختيار يكي از متهمان بود كه شواهد نشان مي‌داد سرقتي است. به اين ترتيب 3متهم 11ساله به نام‌هاي مسعود، روح‌الله و حسين بازداشت و به كلانتري منتقل شدند. با آغاز بازجويي‌ها از 3پسربچه معلوم شد كه آنها در چندين فقره سرقت دست دارند. يكي از آنها گفت: خانه ما در جنوب شهر است.

چند روز قبل يك موتورسيكلت را در منطقه خزانه دزديديم و تصميم گرفتيم با آن دست به سرقت‌هاي ديگر بزنيم. نقشه‌مان به اين شكل بود كه پشت چراغ قرمز چهارراه‌ها يكي از بچه‌ها روي موتورسيكلت مي‌نشست و 2نفرمان به بهانه فروختن فال سراغ ماشين‌ها مي‌رفتيم. سعي مي‌كرديم حواس راننده‌ها را با فروختن فال پرت كنيم. بعضي از آنها حاضر نبودند فال بخرند و ما برايشان فال‌ها را داخل ماشين مي‌انداختيم و وقتي آنها خم مي‌شدند تا فال را از كف ماشين‌شان بردارند و به ما بدهند، در يك لحظه گوشي تلفن همراه‌شان يا وسايل باارزشي را كه داخل ماشين گذاشته بودند، برمي‌داشتيم و 3نفري سوار موتورسيكلت فرار مي‌كرديم. راننده هم چون پشت چراغ قرمز بود نمي‌توانست دنبال‌مان بيايد.

هرچند 3متهم اصرار داشتند اين نخستين سرقت‌شان است اما بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌داد آنها چند مرتبه ديگر هم در خيابان وليعصر، پشت چراغ قرمز نيايش از چند نفر سرقت كرده‌اند. در چنين شرايطي متهمان به دادسراي اطفال فرستاده شدند.سرگرد عبدالوهاب حسنوند، رئيس‌كلانتري103 گاندي در اين‌باره به همشهري گفت: تحقيقات در اين باره ادامه دارد.

کد خبر 268977

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha