دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۱
۰ نفر

مصرف بالا و بی‌توجهی به هشدارهای مکرر برای صرفه‌جویی باعث شده که سازمان آب و فاضلاب استان تهران به ۷۰۰ هزار مشترک تهرانی اخطار قطع آب بدهد.

کم آبی

معاون آبفاي استان تهران با بيان اين مطلب از شناسايي مشتركان پُرمصرف در تهران خبر داد و گفت: احتمال اعمال محدوديت براي مصرف‌كنندگان بالاي 40مترمكعب در پاييز امسال وجود دارد.به گزارش مهر، عليرضا نوذري‌پور با اشاره به خشكسالي متوالي 2ساله در تهران، افزود:

انتظار داشتيم كه 10تا 15درصد كاهش مصرف را شاهد باشيم. وي بيان داشت: پيش‌بيني ما اين است از فصل تابستان كه اوج گرما و مصرف آب است عبور كنيم اما فصل پاييز را با شرايط خاص در پيش داريم. معاون مهندسي و توسعه آبفاي تهران تأكيد كرد: چنانچه همه مردم در مديريت مصرف بهينه آب همكاري نكنند، ناچار خواهيم بود در برخي نقاط شهر محدوديت‌هايي را براي مشتركان پُرمصرف قائل شويم.

به گفته نوذري‌پور، در مرحله نخست مشتركان پُرمصرف غيرخانگي مانند سازمان‌ها و ادارات دولتي براي ايجاد محدوديت در اولويت هستند و پس از آن مشتركان پُرمصرف خانگي قرار دارند.معاون مهندسي و توسعه آبفاي تهران اظهارداشت: درخواست ما از مشتركان مصارف زير 20مترمكعب اين است كه صرفه‌جويي را ادامه دهند، به مشتركان با مصرف 20تا 30مترمكعب هشدار داديم و براي مشتركان بالاتر از 30مترمكعب ماهانه حدود 700هزار اخطار كتبي توزيع كرديم. وي افزود: اگر در فصل آبي جديد كه از مهر آغاز مي‌شود ورودي آب سدها افزايش نيابد، ناچار خواهيم بود براي مشتركان با مصرف بيش از 40مترمكعب محدوديت‌هايي قائل شويم.

در همين حال مديرعامل شركت آب و فاضلاب كشور تأكيد كرد: در 2‌ماه آبان و آذر احتمالا 2سد لار و لتيان را در مدار نخواهيم داشت.به گزارش ايسنا، محمدرضا جانباز با اشاره به اينكه مشكل تأمين آب شرب در پاييز به يكي‌دو استان برمي‌گردد كه شاخص آن استان تهران است، افزود: پيك مصرف آب را در تهران در 2هفته گذشته رد كرديم و اميدواريم گرما به حدي نباشد كه در يكي‌دو هفته پيش رو چنين پيكي داشته باشيم. با توجه به اينكه آورد رودخانه‌هاي لار و لتيان به حداقل مي‌رسد و پيش‌بيني مي‌شود كه در پاييز بارش نيز نداشته باشيم و در آبان و آذر، 2سد و لتيان كمترين آب را داشته باشند.

در همين حال برخي گزارش‌ها حاكي از قطعي چند ساعته آب در برخي مناطق پايتخت در ساعت ابتدايي صبح تا پيش‌ازظهر در 3روز اخير است.پيش از اين مقامات وزارت نيرو هرگونه قطعي يا جيره‌بندي آب در تهران را رد‌كرده‌بودند. استان تهران به لحاظ منابع آبي در وضعيت زرد قرار دارد و وزير نيرو اوضاع آبرساني به اين كلانشهر 5/8ميليون‌نفري را نامطمئن مي‌داند.

کد خبر 267777

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha