همشهری آنلاین: دوازدهمین جشنواره ملی زیبایی و پنجمین سمینار تخصصی اسب کاسپین، همچنین کلاس داوری زیبایی اسب کاسپین و نیز مسابقات پرش با اسب کاسپین توسط سوارکاران نونهال در نوار ساحلی منطقه آزاد بندرانزلی برگزار شد.

اسب

با پایان دوازدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب کاسپین که با حضور ۴۴ راس اسبچه خزری از استان‌های گیلان، یزد، قزوین و لرستان در منطقه آزاد بندرانزلی برگزار شد، اسب نازبانو از باشگاه تکتاز بندرانزلی در رده مادیان و اسب آراد از گلزاری یزد در رده نریان براي دومین سال متوالی جایزه اسطوره‌های زیبایی را به خود اختصاص دادند.

در رده زیر یک سال اسب مریم، در رده یک تا دو سال اسب عسل و در رده دو تا سه سال اسب نازگل، همگی از باشگاه تکتاز بندرانزلی اول شدند.

در مادیان ۳ تا ۴ سال اسب آسمان از رضوانشهر گیلان، در گروه نریان ۴ تا ۵ سال اسب ارند از رضوانشهر گیلان، در گروه ۵ تا ۹ سال مادیان اسب نازبانو از باشگاه تکتاز بندرانزلی و در گروه نریان ۵ تا ۹ سال اسب گون از یگانه پور رضوانشهر گیلان به مقام نخست رسیدند.

در مادیان بالای ۱۰ سال نیز اسب هما از باشگاه تکتاز بندرانزلی و در نریان این رده سنی اسب آراد از گلزاری یزد در رده نخست ایستادند.

به گزارش روابط عمومي فدراسيون سواركاري، همچنین پنجمین سمینار تخصصی اسب کاسپین با حضور اساتید دانشگاه و محققین اسب و اسبچه خزر یا اسب کاسپین، کلاس داوری زیبایی اسب کاسپین و همچنین هنرنمایی سوارکاران نونهال در نوار ساحلی منطقه آزاد بندرانزلی برگزارشد.

کشف نژادهای خالص و اصیل اسب کاسپین، آشنایی مردم با اصیل‌ترین نژاد اسب جهان، حمایت از ورزش‌های همگانی و شکوفایی توریسم ورزشی در منطقه از هدف‌های برگزاری این جشنواره بود.

اسب کاسپین را لوئیز فیروز ۵۰ سال قبل از ایران به جهانیان شناساند و پس از آن با بررسی‌های علمی روشن شد که پیشینه وجود این اسب در کرانه دریای خزر به حدود ۶ هزار سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد.

 

کد خبر 267670

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha