همشهری‌آنلاین - سعید محمدجعفری*: روزنامه نیویورک تایمز از قول شرکت BRANDWATCH که بر روند فعالیت‌های رسانه‌های اجتماعی نظارت می‌کند، می‌نویسد:

بررسی های شرکت فوق نشان می دهد، پس از بیش از یک هفته از این نبرد، توییتر HASHTAG#GAZAUNDERATTACK (غزه زیر حمله) 622000 TWEET داشته و این در حالیست که توییتر HASHTAG#ISRAELUNDERFIRE (اسرائیل زیر آتش) تنها از 36000 TWEET، برخوردار بوده است.

گزارش نیویورک تایمز اضافه می‌کند، فیس بوک مربوط به رژیم صهیونیستی در مدت 8 روز اول نبرد تنها 660 مراجعه داشته، ضمن آنکه توییتر دیگر مربوط به فلسطین به آدرس HASHTAG#FREEPALESTINE (فلسطین را آزاد کنید)، 220000 مرتبه مورد استفاده قرار گرفته است.

نیویورک تایمز همچنین به این نکته می‌پردازد که رژیم صهیونیستی در توییتر خود از عکس جعلی استفاده می‌کند و دست کم در یک مورد عکسی را به اشتراک گذاشته که در آن یک معترض مسلمان معتقد پلاکاردی را در دست دارد که در آن نوشته شده: تروریزم حماس علیه اسرائیل را متوقف کنید و نیز غزه را از حماس آزاد کنید.

عکس جعلی فوق در حالی در توییتر رژیم صهیونیستی آمده که در اصل به تظاهراتی مربوط می‌شود که در نوامبر سال 2012 در سارایوو بوسنی روی داده و توسط کامپیوتر دست کاری شده است.

* پژوهشگر و مدرس ارتباطات بین‌الملل کاربردی
منبع: كاوشگران روابط‌عمومي

کد خبر 267381

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha