یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۴
۰ نفر

گروه اجتماعی: وزیر رفاه و تأمین اجتماعی معتقد است که تعیین خط فقر هیچ لزومی ندارد.

عبدالرضا مصری در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای بهزیستی که به مناسبت هفته بهزیستی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: در قانون چیزی نوشته نشده که تعیین و اعلام خط فقر مشکلی را از مردم حل می‌کند.

او در جمع خبرنگاران با تاکید بر این‌ ‌که تعیین خط فقر هیچ مشکلی را از مردم حل نمی‌کند، افزود: شما بگویید 200 تومان، 300 تومان یا یک میلیون تومان مشکلی حل نمی‌شود، خط فقر سال‌های گذشته را ما داریم 5درصد، 10 درصد به همان اضافه کنید. خط فقر سال گذشته 183 هزار تومان بود شما به همین مبلغ اضافه کنید برای خط فقر امسال.

وزیر رفاه تاکید کرد که وزارتخانه‌ متبوعش سعی خواهد کرد تا چتر تأمین اجتماعی را گسترش داده و نیاز مردم را در استفاده از نهادهای حمایتی کاهش دهد.

مصری گفت: برنامه وزارت رفاه این است که گروه‌های مختلف اجتماعی را شناسایی و این افراد را به نوبت تحت پوشش چتر حمایتی قرار دهیم. براساس سند چشم‌انداز 20 ساله باید جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی و چتر تأمین اجتماعی افزایش داده شود و در آینده از تعداد افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی کاسته شود.

وی در خصوص تدوین لایحه تأمین اجتماعی صنعتگران صنایع دستی گفت: این لایحه تقدیم دولت شده است و انشاءالله در کمیسیون‌های دولت نیز مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم آنها را عملیاتی کنیم.

وی اظهار داشت: براساس قانون برنامه چهارم توسعه  40 درصد حداقل حقوق باید برای نیازمندان در نظر گرفته شود و هم اکنون مستمری پرداختی به مددجویان 50 هزار تومان است در حالی که قانوناً 72 هزار تومان باید باشد.

وی در خصوص تغییر اساسنامه بهزیستی نیز گفت: اساسنامه سازمان بهزیستی هنوز هیچ تغییری نکرده است.

محمد نفریه، مدیر کل بهزیستی استان تهران، نیز گفت: در این هفته تمامی خدمات بهزیستی به صورت رایگان ارائه می‌شود و هیچ وجهی از مراجعه‌کنندگان دریافت نمی‌شود.

او افزود: تمامی خدمات از جمله مشاوره ژنتیک و مشاوره روانشناسی، مشاوره ترک‌اعتیاد، خدمات ترک اعتیاد، فیزیوتراپی، کار درمانی و گفتار درمانی در تمامی مراکز سراسر کشور در هفته بهزیستی به صورت رایگان انجام خواهد شد. در استان تهران این خدمات در 240مرکز انجام می‌شود.

نفریه در توضیح بودجه سازمان گفت: بودجه سازمان در دو بخش استانی و ملی تعیین می‌شود که ما امیدواریم با توجه دولت به بودجه سازمان در پرداخت مستمری‌ها و ارائه خدمات مشکلی ایجاد نشود.

مهدی عبدوس، معاون پشتیبانی سازمان بهزیستی کشور نیز گفت: تاکید می‌کنم که سازمان بهزیستی مرجع هماهنگ‌کننده و برنامه‌ریزی کلان خدمات اجتماعی به مردم است.

او با اشاره به کسری بودجه امسال سازمان بهزیستی افزود: تا کنون در موافقت‌نامه‌های استانی با 10-15 درصد کسری بودجه روبه‌رو هستیم و انتظار داریم در موافقت‌نامه‌های استانی این کسری بودجه جبران شود.

عبدوس با ذکر این ‌که 40 درصد از بودجه سازمان بهزیستی ملی و 60 درصد مابقی آن استانی است اظهار امیدواری کرد که با تخصیص مقدار مناسبی از بودجه و هدفمند کردن یارانه این سازمان بتواند مشکلات کسری بودجه‌اش را حل کند.

عبدوس با تاکید بر این‌که سازمان بهزیستی از تمامی افراد دارای شرایط برای قرار گرفتن در فهرست «پشت‌نوبتی‌ها» ثبت نام می‌کند، گفت: هم‌اکنون 60 هزار زن سرپرست خانوار و 500 هزار معلول در فهرست پشت نوبتی‌های سازمان قرار دارند که سازمان تلاش خواهد کرد تا امسال این تعداد را زیر پوشش بگیرد.

کد خبر 26599

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز