پسر جوان با فریب زنان در شبکه اجتماعی تانگو تصاویر خصوصی‌شان را به‌دست می‌آورد تا بتواند نقشه اخاذی از آنها را عملی کند.

متهم

بررسي تلفن همراه اين جوان كه تبحر زيادي در كار با رايانه دارد نشان مي‌دهد كه او تاكنون از ده‌ها نفر با اين ترفند اخاذي كرده است.اولين شكايت از اين متهم روز اول تيرماه در پليس فتا تهران ثبت شد. آن روز زني 41ساله به نام افروز به مأموران گفت جواني به نام اميرپاشا كه از مدت‌ها پيش در شبكه مجازي تانگو با او طرح دوستي ريخته بود تصاوير خصوصي‌اش را به‌دست آورده و مي‌خواهد از او 50ميليون تومان اخاذي كند.

به‌دنبال اظهارات اين زن تحقيقات در اين‌باره آغاز شد. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه پسر جوان هنگام آشنايي با طعمه‌اش به او گفته بود پسر يكي از بزرگ‌ترين توليدكنندگان و طراحان پوشاك مردانه است و به‌دليل مشكلاتي كه با همسرش دارد مي‌خواهد از او جدا شود. از طرفي او در تانگو تصوير يك خودروي BMWرا قرار داده و ادعا كرده بود كه اين خودرو متعلق به‌خودش است و همين حرف‌ها باعث شده بود بتواند اعتماد افروز را به‌خودش جلب كند. پس از آن نيز عكس‌هاي خصوصي وي را به‌دست آورده بود و به محض گرفتن عكس‌ها چهره‌ واقعي خود را نشان داده و زن جوان را تهديد كرده بود كه اگر تن به خواسته‌اش ندهد، عكس‌هايش را در اينترنت منتشر مي‌كند.

با اين اطلاعات تلاش‌ها براي دستگيري متهم آغاز شد. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه اميرپاشا در منطقه فرديس كرج سكونت دارد. به اين ترتيب مأموران در عملياتي ضربتي وي را در خانه‌اش دستگير كردند.

تبهكار تمام عيار

تحقيق درباره متهم 25ساله نشان داد او فوق ديپلم كامپيوتر و تسلط زيادي به فضاي مجازي دارد و تاكنون توانسته با همين ترفند از 32زن اخاذي كند. اين پايان كار نبود چرا كه بازرسي دقيق كامپيوتر و تلفن همراه او جزئيات بيشتري را در اختيار مأموران قرار داد. امير پاشا ابتدا با زنان جوان طرح دوستي مي‌ريخت و در ادامه با پيدا كردن خلأ‌هاي زندگي‌شان وارد زندگي خصوصي‌شان مي‌شد و درحالي‌كه طعمه‌هايش به او اعتماد كرده بودند تصاوير خصوصي آنان را به‌دست مي‌آورد و از آن به بعد اخاذي‌هايش شروع مي‌شد. از طرفي معلوم شد او طعمه‌‌هايش را وادار مي‌كرد برايش هداياي گران‌قيمت بخرند و آنها هم به‌دليل تصاوير خصوصي‌‌‌‌اي كه اميرپاشا از آنها داشت مجبور بودند به خواسته‌هايش تن دهند. او حتي در يك مورد از يكي از طعمه‌هايش درخواست يك گوشي تلفن همراه گران قيمت كرده و او را مجبور كرده بود گوشي مورد علاقه‌اش را برايش بخرد.

سوءاستفاده از BMW همسايه

از سوي ديگر تحقيق مأموران درباره عكس خودروي BMW كه او در صفحه تانگو‌اش قرار داده بود نشان داد اين خودرو متعلق به پسر همسايه‌شان است و خودش هيچ خودرويي ندارد. او يك روز فقط در كنار خودروي لوكس پسر همسايه يك عكس گرفته بود و در فضاي مجازي ادعا مي‌كرد اين خودرو متعلق به‌خودش است. همچنين معلوم شد او به دروغ خودش را فرزند فردي ثروتمند معرفي مي‌كرد و اين ادعا فقط راهي براي فريب طعمه‌هايش بود. هم‌اكنون اين متهم در بازداشت به سر مي‌برد و تحقيقات از او ادامه دارد.

32مالباخته؛ فقط يك شاكي

سرهنگ محمدمهدي كاكوان رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات پايتخت با اعلام جزئيات اين پرونده به همشهري گفت: درحالي‌كه شواهد موجود ازجمله متن چت‌هاي متهم با طعمه‌هايش نشان مي‌داد او دست‌كم با 32زن در ارتباط است و از آنها اخاذي كرده اما فقط يكي از آنان حاضر به شكايت از اميرپاشا شد و وقتي مأموران با ساير مالباختگان تماس گرفتند آنها اعلام كردند به‌دليل حفظ آبروي‌شان حاضر به شكايت نيستند. اين در حالي است كه پليس به آنها تضمين مي‌دهد هويت‌شان محفوظ بماند.

وي در ادامه با هشدار به خانواده‌ها درباره شبكه‌هاي اجتماعي كه اين روزها در گوشي‌هاي تلفن همراه استفاده مي‌شود گفت: حجم و موضوع پرونده‌هاي واصله به پليس فتا نشان مي‌دهد كلاهبرداران و سوءاستفاده‌كنندگان در كمين افراد و حتي خانواده‌ها هستند و متأسفانه گاهي در پرونده‌هاي غيراخلاقي، مالباختگان و قربانيان به‌دليل شرايط فرهنگي و همچنين ترس از آبروريزي از متهمان شكايت نمي‌كنند و پليس را تنها مي‌گذارند و همين اقدام فرصت دوباره‌اي به متهمان مي‌دهد تا بار ديگر افراد ديگري را قرباني كنند.

کد خبر 265663

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha