مرد کلاهبردار پس از جمع‌آوری کارت شارژهای مصرف شده تلفن همراه، با روشی عجیب از آنها برای کلاهبرداری استفاده می‌کرد.

اين مرد با شكايت صاحب فروشگاهي در شهرستان گرگان تحت تعقيب پليس قرار گرفت. شاكي به مأموران گفت: چند ساعت پيش جواني به مغازه‌ام آمد و درخواست يك بسته كارت شارژ 5هزار توماني به ارزش 500هزار تومان كرد. وقتي يك بسته كارت شارژ به او دادم، آن را داخل جيبش گذاشت و بعد شروع به چانه زدن كرد.

او مي‌خواست تخفيف زيادي بگيرد اما براي من مقدور نبود. پس از كلي چانه زدن، سرانجام دعوايمان شد و او بسته كارت شارژ را از جيبش درآورد و آن را پس داد و از مغازه خارج شد. دقايقي بعد، وقتي كمي آرام شدم، نگاهي به بسته كارت شارژها انداختم. بسته كمي متفاوت به‌نظر مي‌رسيد و وقتي آن را باز كردم، متوجه شدم تمامي كارت شارژهاي داخل آن قلابي و مصرف شده هستند. در حقيقت روي رمز كارت شارژها پس از مصرف دوباره هولوگرام چسبانده شده بود و همه آنها قبلا مورد استفاده قرار گرفته بودند. آنجا بود كه فهميدم جوان خريدار يك كلاهبردار بوده كه با سياه‌بازي بسته كارت شارژهاي اصلي را با جعلي عوض كرده و سر من كلاه گذاشته است.

شكايت‌هاي سريالي

با شكايت اين مرد، تحقيقات كارآگاهان پليس آگاهي گرگان براي شناسايي و دستگيري جوان كلاهبردار شروع شد. چند روز بعد شكايت‌هاي مشابه ديگري هم روي ميز كارآگاهان قرار گرفت كه از گسترش فعاليت‌هاي مجرمانه جوان كلاهبردار حكايت داشت. تحقيقات نشان مي‌داد كه متهم با مراجعه به چند مغازه ديگر، به بهانه خريد يك بسته كارت شارژهاي 5هزار توماني و با استفاده از همان شگرد، مغازه‌داران را فريب داده و كارت شارژهاي واقعي آنها را با كارت‌هاي مصرف شده عوض كرده است.

با افزايش شكايت‌ها عليه اين مرد، جست و جوها براي شناسايي او ادامه يافت و كارآگاهان با كمك مالباختگان به چهره‌نگاري از متهم پرداختند. آنها همچنين به بازبيني فيلم‌هاي ضبط شده در دوربين مداربسته مغازه‌ها پرداختند و در نهايت توانستند به سرنخ‌هايي از جوان كلاهبردار دست پيدا كنند. سرهنگ اكبري، رئيس پليس آگاهي استان گلستان با بيان اين خبر به همشهري گفت: بررسي‌ها نشان مي‌داد كه جوان كلاهبردار اهل شهرستان آمل است كه براي اجراي نقشه‌هاي مجرمانه خود به گرگان سفر مي‌كند و بعد از ارتكاب كلاهبرداري، به آمل برمي‌گردد. وي افزود: تيمي از مأموران با دريافت نيابت قضايي راهي آمل شدند و اين جوان بيكار را در يك عمليات ضربتي دستگير كردند.

شگرد عجيب

متهم پس از انتقال به اداره آگاهي به تشريح شگرد عجيبش براي كلاهبرداري پرداخت و گفت: من در مقابل محل فروش كارت‌شارژهاي تلفن همراه مي‌گشتم و كارت‌هاي مصرف شده را جمع مي‌كردم. بعد روي شماره رمز آنها هولوگرام قلابي مي‌چسبانم و دوباره اين كارت‌ها را بسته‌بندي و پلمب مي‌كردم؛ طوري كه انگار كارت شارژهاي مصرف نشده هستند. يك بسته از كارت‌ شارژهاي قلابي را داخل جيبم مي‌گذاشتم و به سراغ مغازه‌داران مي‌رفتم.

معمولا درخواست 200تا 500هزار تومان كارت شارژ 5هزار توماني مي‌كردم و به محض گرفتن، آنها را داخل جيبم مي‌گذاشتم. بعد شروع مي‌كردم به چانه زدن و مبلغي بسيار پايين را براي پرداخت تعيين مي‌كردم؛ طوري كه فروشنده عصباني مي‌شد و بعد از كمي چانه‌زدن، مي‌خواست كه كارت‌شارژها را پس دهم. در اين هنگام بسته قلابي را كه از قبل در جيبم بود به او مي‌دادم و از مغازه خارج مي‌شدم. پس از اين كار، شارژها را به دوستانم مي‌فروختم و از همان كارت‌هاي مصرف شده براي اجراي نقشه بعدي استفاده مي‌كردم تا اينكه دستگير شدم. به گفته سرهنگ اكبري، تا‌كنون متهم به چندين فقره كلاهبرداري با اين شگرد اعتراف كرده است و تحقيقات براي شناسايي ديگر جرايم احتمالي او ادامه دارد.

کد خبر 262906

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha