چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک شرکت کره جنوبی یک حسگر خانگی به نام «پنگوئن» ساخته است که می‌تواند وجود آنتی‌بیوتیک‌ها در فراورده‌های حیوانی را شناسایی کند.

penguin

به نوشته گیزمگ این سیستم ساخته‌شده بوسیله شرکت BioSensor Laboratories  که وسیله‌ای از نوع «آزمایشگاه بر روی یک تراشه» است مقادیر اندک الکترون‌های تولید شده بوسیله واکنش‌های شیمیایی آنزیم‌ها و آنتی‌بیوتیک‌ها را با استفاده از تکنولوژی سیگنال به نویز - یک تکنولوژی رایج در وسائل پزشکی- اندازه می‌گیرد. شرکت سازنده حسگر پنگوئنی می‌گوید این وسیله همه آنتی‌بیوتیک‌ها در مواد غذایی را می‌تواند با دقت ۱۰ بخش در میلیارد (10 ppb) شناسایی ‌کند.

برای استفاده از این وسیله کافی است یک قطره از عصاره گوشت را خارج کرد و آن را روی کارتریج یک بار مصرف گذاشت و بعد آن را درون وسیله فرو برد. دو دقیقه بعد صفحه نمایش نوع آنتی‌بیوتیک موجود در گوشت و اینکه آی میزان آن از حد مجاز بالاتر است یا نه را نشان خواهد داد. همچنین می‌توان این وسیله را با تلفن هوشمند هم سینک کرد.

نگرانی فزاینده‌ای درباره استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها در دامپروری و تاثیرات آن بر سلامت انسان به وجود آمده است. گزارش سال قبل مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها در دام‌هایی که فروارده‌های‌شان بوسیله انسان‌ها خورده می‌شود، را با افزایش شمار موارد عفونت با باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک در این کشور مربوط دانست.

کد خبر 265312

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha