همشهری‌آنلاین: رئیس فدراسیون فوتبال در مورد آخرین وضعیت ادامه همکاری با سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: در مورد رقم پیشنهادی کی‌روش و افزایش قراردادی که خواستار آن شده از وزارت ورزش استعلام گرفته‌ایم. ضمن اینکه قرار است هشتیم تیر ماه نشستی با این مربی داشته باشیم تا تعیین تکلیف شود چون او هنوز از ما خداحافظی نکرده است.

مهر نوشت:  علی کفاشیان پس از پایان نشست امروز شنبه مدیران لیگ برتری فوتبال که با وزیر ورزش و جوانان شرکت کرده بود پس از پایان این نشست که 4 ساعت ادامه داشت، در مورد آخرین وضیعت سرمربی تیم ملی فوتبال و اقدامات در نظر گرفته شده برای حفظ این مربی توضیحاتی به خبرنگاران داد.

وی با یادآوری درخواست کی‌روش برای افزایش قراردادش افزود: این مربی تا پیش از این طبق قرارداد قبلی دستمزد خود را دریافت می‌کرد اما برای ادامه همکاری با فوتبال ایران خواستار افزایش قراردادش شده است. در همین زمینه از همان ابتدا موضوع را با مسئولان ورزش در میان گذاشتیم و درخواست کمک از آنها کردیم چون اگر قرار بر ادامه این همکاری باشد باید از طرف وزارت بودجه لازم به ما کمک شود.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: در این زمینه از وزارت ورزش و جوانان استعلام گرفته‌ایم، حالا هم که کی‌روش با تیم ملی به ایران برگشته و قرار است فردا جلسه‌ای با او داشته باشیم، اگر در این جلسه تفاهم‌های لازم انجام شود که او می‌ماند.

وی در پاسخ به این پرسش که صحبت های شما در حالی مطرح می شود که کی‌روش خداحافظی خود را از فوتبال ایران اعلام کرده، گفت: کدام خداحافظی؟! او کی خداحافظی کرده است. از ما که خداحافظی نکرده است و تا الان هم به ما نگفته که نمی خواهد در ایران بماند. همان طور که گفتم فردا یک جلسه با او داریم تا تکلیف کار را مشخص کنیم.

کفاشیان در مورد رضایت خود و دیگر مسئولان این فدراسیون از عملکرد سرمربی تیم ملی، اظهار کرد: به هر حال عملکردی که کی‌روش طی این سه سال داشت و توانست تیم را به جام جهانی ببرد، راضی کننده بود اما برای ادامه کار شرایط خاص است و باید بررسی شود.

"اما به نظر می‌رسد وزیر ورزش و جوانان از عملکرد سرمربی پرتغالی تیم ملی راضی نیست"؟ وی در پاسخ به این پرسش گفت: این را نمی‌دانم از خود وزیر بپرسید.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین در مورد بودجه این فدراسیون این چنین توضیح داد: بودجه سالیانه مشخصی برای ما تعیین نشده، همان طور که سال پیش هم چنین بودجه‌ای برای ما تعیین نشده بود. ما یکسری درآمدها داشتیم و هزینه‌هایی هم در مقابل داشتیم، الان فرصت نیست که در این زمینه به طور کامل برای شما توضیح دهم.

وی در مورد اینکه اگر بنا به هر دلیلی فدراسیون فوتبال با کارلوس کی‌روش برای ادامه همکاری به توافق نرسد گزینه بعدی برای هدایت تیم ملی مربی داخلی خواهد بود یا خارجی؟ به خبرنگاران گفت: این موضوع باید در کمیته فنی مورد بررسی قرار بگیرد اما قطعا همکاری با مربی داخلی را ترجیح می‌دهیم.

کفاشیان اضافه کرد: اگر قرار بر همکاری با یک مربی خارجی دیگر باشد با همین کی‌روش باید ادامه دهیم، علاوه بر این اگر بخواهیم با یک مربی خارجی دیگر وارد همکاری شویم، مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا او به اصول کار در ایران وارد شود. در کل بعد از کی‌روش همکاری با مربی داخلی را ترجیح می‌دهیم.

وی در مورد حمایت خبرنگاران برای ادامه همکاری فوتبال ایران با کارلوس کی‌روش تاکید کرد: نمی‌دانم این حمایت چه تاثیری در روند همکاری ما داشته باشد. آنچه مسلم است ما به لحاظ کاری کی‌روش را قبول داریم اما او هم از تیمش دفاعیاتی دارد و این طبیعی است.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در پایان گفت: حق هر مربی است از بازیکنان و امکاناتی که می‌خواهد داشته باشد، دفاع کند. اما به هر حال کی‌روش مبلغی را خواسته که باید در مورد آن توافق لازم صورت بگیرد.

کد خبر 264073

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha