همشهری آنلاین: جشنواره فیلم کارلووی واری از «مل گیبسون»، بازیگر و کارگردان سرشناس هالیوود با اعطای جایزه گوی بلورین به پاس نقش برجسته هنری در دنیای سینما تقدیر می‌کند.

بازیگر سینمای جهان

به گزارش ایسنا، مسئولان برگزاری چهل‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری به عنوان مهمترین رویداد سینمایی جمهوری چک اعلام کردند، جایزه دستاورد سینمایی امسال خود را به «مل گیبسون»، کارگردان و بازیگر صاحب‌نام سینمای جهان اعطا می‌کنند.

گیبسون برای دریافت جایزه گوی بلورین جشنواره کارلووی واری در جشنواره حضور می‌یابد که از تاریخ چهارم تا دوازدهم جولای در جمهوری چک برگزار می‌شود.

گوی بلورین ارزشمندترین جایزه مهمترین رویداد سینمایی جمهوری چک محسوب می‌شود که پیش از این نیز به ستاره‌هایی چون «جان تراوالتا» و «هلن میرن» نیز اعطاء شده بود.

گیبسون در ابتدا بیشتر برای نقش آفرینی در فیلم «مکس دیوانه» و مجموعه فیلم های «اسلحه مرگبار» و همچنین کارگردانی دو فیلم تحسین شده «شجاع دل» و «مصائب مسیح» به شهرت رسید.

وی نقش‌آفرینی‌های موفق دیگری نیز در کارنامه دارد که از آن جمله می‌توان به بازی در فیلم «طلوع آفتاب تکوایلا» در سال 1988 اشاره کرد.

کد خبر 263765

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha