همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این‌که «حادثه هفتم تیر، غیرقابل حذف از تاریخ ایران است»، گفت: شاید کسانی در فکر مصادره ارزش‌ها و آرمان‌های این شهیدان باشند که در آن صورت مرتکب ظلمی نابخشودنی می‌شوند، چراکه به همان اندازه که ترویج مقدسات، ثواب عظیمی را نصیب انسان می‌کند، مصادره و سوء استفاده از مقدسات نیز گناهی بزرگ و نابخشودنی است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله اكبر هاشمی رفسنجانی در ديدار با اعضای خانواده شهید مظلوم دکتر بهشتی به همراه جمعی از خانواده‌های شهدای هفتم تیر ماه كه در آستانه سالروز فاجعه هفتم تیر صورت گرفت، با یادآوری خاطراتی از شهدای هفتم تیر خاطرنشان کرد: هنوز پس از گذشت سال‌ها از شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران امام (ره) اندوه و مصیبت فراوانی را از فقدان این عزیزان احساس می‌کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح تلاش‌های دشمنان برای حذف و کمرنگ کردن نام امام حسین (ع) در طول سالیان سال، گفت: تلاش و کوشش دشمنان در این زمینه نه تنها نتیجه عکس داد، بلکه یاد و خاطره این امام عزیز، همواره در ذهن و قلب تمامی انسان‌های آزاده جاری است و هر روز بیشتر از گذشته می درخشند و این وعده خداوند است که شهدا زنده‌اند و نزد خداوند رزق و روزی مخصوص دارند.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: کسانی که در راه خدا از عزیزترین موجودیت خود می‌گذرند، پیش خداوند عزت و قرب خاصی دارند و برنده تاریخند.

وی با بیان این‌که حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه 1360 اولین قربانی عظیم خود را در راه اسلام و انقلاب داد، تصریح کرد: اینها افرادی بودند که با اخلاص، مجاهدت و مبارزه کردند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز تمام مصائب و سختی‌ها را به جان خریدند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آیت‌الله شهید بهشتی به عنوان دبیرکل این حزب، یک دانشمند جامع‌نگر اسلامی بودند که همواره در خدمت اسلام و انقلاب فعالیت داشتند.

هاشمی رفسنجانی همچنین در سخنانی با اشاره به انقلاب‌های بوجود آمده در کشورهای مختلف از جمله افغانستان، عراق و مقایسه آنها با انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: با تدبیر امام (ره) و مردانگی و پایداری مردم، توانستیم بر مشکلات عظیم پیروز شویم و همانند سایر کشورها دچار اختلافات، خصومت و درگیری نشویم.

وی فرزندان شهدای هفتم تیر ماه را از سرمایه‌های ارزشمند کشور خواند و خطاب به آنان گفت: تحصیل کنید و مطمئن باشید در مسیر شهدا گام برداشتن سعادت دو دنیا را به همراه خواهد داشت.

کد خبر 263711

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha