چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از بازداشت سازماندهنده احتمالی حمله مرگبار به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی، وزیر دادگستری لیبی خواستار استرداد وی به این کشور شد.

lybia

روزنامه اتریشی استاندارد در پایگاه اینترنتی خود گزارش داد، صالح المرغانی بازداشت احمد س، موسس و رهبر گروه انصار الشریعه را نقض حاکمیت ملی لیبی خواند و خواستار استرداد فوری وی به خاک این کشور شد تا در لیبی محاکمه شود.

نیروهای ویژه آمریکا، روز یکشنبه ابو خطاله را در نزدیکی بنغازی دستگیر کردند. گفته مي‌شود او شخصا در حمله 11 سپتامبر 2012 که در آن کریستوفر استیونز، سفیر آمریکا و سه دیپلمات دیگر این کشور کشته شدند، مشارکت داشته است.

دولت لیبی تازه پس از بازداشت وی، در جریان موضوع قرار گرفت. ادوارد پرایس، سخنگوی مطبوعاتی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد، بازجویی از متهم در کشتی نیروی دریایی آمریکا صورت گرفته و او پس از اتمام بازجویی به آمریکا برده می شود.

باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد وی دستور انجام این عملیات را صادر کرده بوده است. ابوخطاله که بین 40 تا 50 سال سن دارد، از جمله افرادی بود که در دوره معمر قذافی به دلیل فعالیت سیاسی، در زندان به سر می‌بردند.

اکتبر 2013 نیروهای ویژه آمریکا در طرابلس، پایتخت لیبی نضیح عبدالاحمد الرقی را بازداشت کردند که متهم بود در حملات بمبگذاری به سفارت آمریکا در سال 1998 میلادی دست داشته است.

دولت لیبی آن زمان با عملیات آمریکا که به درگیری‌های خشونت آمیزی هم منجر شد موافقت کرده بود. به نوشته واشنگتن پست، به همین خاطر بود که دستگیری ابو خطاله که مدت ها محل اختفای او مشخص بود، به تعویق افتاد.

کد خبر 263033

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha