همشهری آنلاین: معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خبرنگار باید با بنگاه مطبوعاتی شناخته شده و با صنف خود هویت پیدا کند که در بسته حمایتی تعریف شده این موارد دیده شده است.

حسین انتظامی

به گزارش ایرنا، ˈحسین انتظامیˈ شامگاه سه شنبه در نشست خبری در کرمان افزود: اگر بیمه خبرنگار توسط دولت داده شود در ظاهر شاید امری خیرخواهانه باشد اما در واقع به استقلال حرفه‌ای خبرنگاران توهین شده است.

وی بیان کرد: بیمه‌ای که در گذشته دولت بوسیله آن خبرنگاران را زیرپوشش قرار می داد جزء موارد سخت و زیان آور نیست.

انتظامی، تصریح کرد: همه فعالان صنف مطبوعات باید قانون مطبوعات را چندین بار بخوانند و به همه موارد آن تسلط داشته باشند.

وی بیان کرد: قانون مطبوعات حقوق ملی، مطبوعاتی و شهروندی را در نظر گرفته است و متاسفانه در شهرستان ها میزان تحمل و انتقادپذیری مسوولان در فعالیت های رسانه‌ای پایین است.

وی افزود: مطبوعات اخلاق حرفه ای را رعایت کنند و از سوی دیگر نگاه عمومی دولت کمک می کند که خصلت فرهنگی کم تحمل بودن در مدیریت‌ها، اصلاح شود.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر طبق قانون هیچ مقام دولتی یا غیر دولتی نمی‌تواند درصدد اعمال فشار به مطبوعات برآیند یا اینکه مطلبی را سانسور کنند.

انتظامی افزود: در فضای رسانه‌ای کشور افرادی هستند که روزی یک تا دو ساعت کار خبر می‌کنند و در تعریف حرفه‌ای، این فرد خبرنگار نیست و در اساسنامه جدید خانه مطبوعات از این موضوع جلوگیری شده که یک رسانه فهرست چند ده نفری همکارانش را ارایه کند و بگوید این افراد خبرنگار هستند.

وی تاکید کرد: ملاک اعضای یک رسانه و داشتن حق رای در خانه مطبوعات این است که افراد بیمه شده نشریه و رسانه باشند زیرا این افراد هویت رسانه هستند.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: خانه مطبوعات نباید دولتی باشد، زیرا در این صورت خانه مطبوعات نیست بلکه خانه دولت است و نگاه عمومی دولت واگذاری امور به صنوف است و اینکه دولت بخواهد با صنوف رقابت کند کار غلطی است.

وی تاکید کرد: باید روحیه کار تشکیلاتی را در خود ایجاد کنیم، از خودکامگی احتمالی فاصله بگیریم و با هم اندیشی، همفکری و درک متقابل، کار ثبت تشکیلات را دنبال کنیم.

وی گفت: بهترین مرجع برای صدور کارت خبرنگاری بنگاه ها و نشریات هستند.

انتظامی، تصریح کرد: سیاست‌های معاونت مطبوعاتی این است که در بسیاری از فعالیت ها به نفع صنوف عقب نشینی کند و با تشکل‌ها و نمایندگان آنها صحبت خواهیم کرد و باید تشویق کنیم که این تشکل‌ها افزایش یابد.

وی گفت: فعالیت سایت ˈسمانˈ را متوقف کرده بودیم به دلیل اینکه تایید صلاحیت 20 هزار خبرنگار مدعی خبرنگاری ثبت نام کرده در این سایت نامشخص بود اما برای فعالیت جدید این سایت آیین نامه ای تهیه شده و هفته آینده بر روی سایت قرار می گیرد.

انتظامی اظهار کرد: جمع هفت نفره ای تک تک پرونده‌های این سایت را بررسی می‌کنند که تنها یک نفر از آنها از دولت است.

کد خبر 263002

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha