سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقام‌های امنیتی و قضایی مصر اعلام کردند که نیروهای امنیتی این کشور در چارچوب برخورد دولت با اخوان المسلمین، سوپرمارکت‌های زنجیره ای ۲ تن از چهره‌های برجسته این گروه را توقیف کرده‌اند.

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از قاهره، این مقام ها گفتند که به دستور کمیته مسوول شناسایی دارایی های اخوان المسلمین، نیروهای امنیتی سوپرمارکت های زنجیره ای زاد متعلق به خیرت الشاطر و سوپرمارکت های زنجیره ای سعودی متعلق به عبدالرحمان السعودی از چهره های برجسته اخوان را توقیف کرده اند.

یک مقام امنیتی مصر در این خصوص اظهار داشت: ما از کمیته دستور گرفتیم که سوپرمارکت های زنجیره ای زاد و سعودی را توقیف کنیم.

وی افزود: در حال بررسی منابع مالی، کالاها و تجهیزات هستیم، چرا که دستور توقیف دارایی های رهبران اخوان المسلمین صادر شده است.

براساس این گزارش، دولت مصر سرکوب گسترده ای را علیه اخوان المسلمین آغاز کرده است. فعالیت این گروه سال گذشته پس از برکناری محمد مرسی رییس جمهوری پیشین مصر، غیرقانونی اعلام شد.

بسیاری از رهبران اخوان المسلمین از جمله شخص مرسی و الشاطر در زندان به سر می برند و به تحریک خشونت و تروریسم متهم هستند. دادگاهی در مصر سال گذشته دستور داد که دولت باید منابع مالی اخوان المسلمین را توقیف و بر دارایی های مسدود شده این گروه نظارت داشته باشد.

عبدالفتاح السیسی رییس جمهور جدید مصر هفته گذشته سوگند یاد کرد و درخصوص بازگرداندن امنیت به مصر پس از بیش از 3 سال ناآرامی سیاسی و اقتصادی وعده داد.

کد خبر 262885

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha