همشهری آنلاین: ˈحسن حجازیˈ وزیر کار سوریه در حاشیه یکصدو سومین اجلاس بین المللی کار در دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت توسعه همکاری ها میان دو کشور بخصوص استفاده از تجارب ایران در حوزه آموزش و اشتغال تاکید کرد.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران نیز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه را تبریک گفت و تاکید کرد: ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار سوریه خواهند بود.

علی ربیعی بخشی از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه آموزش های نیروی کار را تشریح کرد و گفت: تاکنون مربیانی از کشورهای عراق و افغانستان در ایران آموزش های فنی و حرفه‌ای را فراگرفته‌اند.

وی یادآور شد: در این زمینه نیز با عمان یادداشت تفاهمی امضا کردیم و مایلیم در حوزه های مختلف از جمله آموزش با سوریه همکاری داشته باشیم.

ربیعی همکاری در زمینه مسائل رفاه اجتماعی امور بهزیستی و فنی و حرفه ای را سه زمینه همکاری برای دو کشور دانست و گفت: در برخی کشورها آموزش ها متناسب با بازار کار نیست ولی آموزش های فنی و حرفه ای می تواند متناسب با بازار کار ارائه گردد و این در حالی است که ایران این توانایی را دارد که متناسب با نیازهای بازار کار سوریه این آموزش ها را ارائه دهد.

وی همکاری در بخش های اقتصادی شرکت های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را از دیگر بخش های همکاری عنوان کرد و افزود: می توانیم در این زمینه سرمایه گذاری های لازم را داشته باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تجربه ایران در زمینه جمع آوری اطلاعات بازار کار ایران اشاره کرد و گفت: ایران در زمینه تجزیه و تحلیل آمار بازار کار تجربیات فراوانی دارد که می توانیم با استفاده از این تجربیات به سوریه کمک کنیم.

ربیعی بر آمادگی ایران برای مشارکت در بازسازی سوریه تاکید کرد و گفت: شرکت های ایرانی از توانمندی‌های مناسبی برای مشارکت در بازسازی سوریه برخوردار هستند.

کد خبر 262233
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha