چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: اظهارات رئیس جمهور فرانسه بر ضد حزب الله لبنان در جمع خانواده های نظامیان صهیونیست به اسارت در آمده توسط حزب الله و حماس، انتقاد شدید حزب الله را به همراه داشت.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، محمد فنیش یکی از رهبران حزب الله و وزیر مستعفی دولت لبنان اظهارات "ژنیکولا سارکوزی"ژ رئیس جمهور فرانسه درباره حزب الله را محکوم کرد.

سارکوزی در جمع خانواده های نظامیان اسرائیلی به اسارت درآمده توسط حزب الله و حماس، ادعا کرد که هدف وی متوقف کردن اقدامات تروریستی حزب الله است.

فنیش در پی اظهارات سارکوزی تصریح کرد که این اظهارات با هدف جلب رضایت رژیم صهیونیستی بیان شده است.

وی در ادامه این پرسش را مطرح کرد که اگر حزب الله تروریست است، چرا برای مشارکت درنشست گروههای لبنانی در پاریس دعوت شده است.

فنیش تاکید کرد: حزب الله یک جنبش تروریستی به شمار نمی رود، بلکه یک گروه مقاومت محسوب می شود که فرانسوی ها نیز درتماسهای مکرر با ما به این نکته پی برده اند.

گفتنی است فرانسه تنها کشور اروپایی است که تا کنون با گنجاندن نام حزب الله در فهرست سازمانهای تروریستی مخالفت کرده است.

نشست گروههای لبنانی درسطح مسئولان رده دوم طیف های سیاسی مختلف لبنان قرار است در ناحیه سان کلوی پاریس در روزهای 14 و 15 ماه جاری میلادی(23 و 24 تیر) برگزار شود. هدف از برگزاری این نشست نزدیک کردن دیدگاههای گروههای لبنانی و حل و فصل بحران در این کشور است.

کد خبر 26216

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز