مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: جنجال بر سر نقص فنی تعداد زیادی از خودروهای جنرال موتورز به اخراج شماری از کارکنان و مهندسان این شرکت منجر شد.

جنرال موتورز

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، یک دادستان سابق فدرال آمریکا که اکنون برای یک شرکت حقوقی با روابط نزدیک با شرکت خودروسازی جنرال موتورز کار می کند، تحقیقاتی درباره علل ورود شمار زیادی خودرو با نقص فنی به بازار انجام داده است.

ماری بارا رئیس شرکت جنرال موتورز مي‌گوید از نتایج تحقیقات انجام شده بسیار ناراحت شده است.

او تاکید کرد نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد این نواقص ناشی از بی‌لیاقتی و سهل انگاری است.

با وجود این گزارش هنوز معلوم نیست چرا اصلا جنرال موتورز از ابتدا از سامانه ارزانتر و بی‌کیفیت تر احتراق در موتورهای برخی از مدل‌های خودرو استفاده کرده بود.

جلسات پرسش و پاسخی که اعضای کنگره آمریکا با مسئولان جنرال موتورز برگزار کردند نشان می‌دهد آنها برای ارزانتر و رقابتی‌تر شدن خودروهایشان در بازار، از قراردادن برخی قطعه‌ها در این خودروها خودداری کرده بودند این در حالیست که نصب این قطعات هزینه چندانی هم نداشته است.

مسئله دیگر اینکه بی‌توجهی مسئولان این شرکت به این مشکل در حالی بود که آمار تصادفات و مرگ و میر مرتبط با این نقص فنی رو به افزایش بود. سوال دیگری که مطرح می‌شود این است چرا در سال دو هزار و شش بالاخره شرکت جنرال موتورز حاضر شد از سیستم احتراق سوخت با کیفیت تری استفاده کند در حالیکه در ابتدا با این کار مخالفت می‌کرد. البته جنرال موتورز تا فوریه گذشته این مسئله را از اطلاع بازرسان و ماموران دولت پنهان نگه داشته بود.

پس از انتشار نتیجه تحقیقات گزارشگر ویژه، پانزده نفر از کارکنان این شرکت اخراج و پنج نفر نیز توبیخ شدند. البته کارشناسان معتقدند این کارها اصلا کافی نیست و باید در خودروسازی حرف اول را ایمنی بزند.

کلارنس دیتلو از مرکز ایمنی خودروها گفت در جنرال موتورز منهدسان خیلی زبردستی کار می‌کنند و سر زدن چنین خطایی از آنها اصلا قابل قبول نیست و باید این افراد دادگاهی و زندانی شوند.

در هر حال چنین گزارشی نمی تواند کسانی را که خواستار عدالت برای عزیزان از دست رفته خود در نتیجه نواقص ایمنی خودروهای جنرال موتورز هستند، راضی کند.

هم اکنون تحقیقات دیگری در جریان است که معلوم کند آیا برای جنرال موتورز سود و منافع مادی ارزش بیشتری از جان مشتریانش دارد یا خیر.

کد خبر 261611

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha