همشهری آنلاین: معاون رئیس ستاد کل ارتش آزادی‌بخش خلق چین در انتقاد از اظهارات تهدید‌آمیز وزیر دفاع آمریکا علیه پکن تأکید کرد که این اظهارات همگی بی‌اساس و غیرسازنده است.

انتقاد شدید پکن از تهدیدات پنتاگون علیه چین

به گزارش خبرگزاری فارس، یکی از مقامات ارشد نظامی چین از اظهارات روز شنبه «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا که در سنگاپور، چین را به بی‌ثباتی منطقه آسیا متهم کرده بود، انتقاد کرد.

هیگل امروز، شنبه، چین را به بی‌ثباتی و اقدامات یکجانبه در منطقه آسیا و اقیانوسیه متهم کرد و گفت که پکن در تلاش است تا حرکت کشتی‌ها را محدود کند و قوانین و استانداردهای بین‌المللی را نادیده می‌گیرد.

«وانگ گوانژونگ»، معاون رئیس ستاد کل ارتش آزادی‌بخش خلق چین تأکید کرد که اظهارات هیگل بی‌اساس است و گفت: این اظهارات کاملاً غیرسازنده است و بعلاوه این نوع اتهامات بدون دلیل هیچ اساسی ندارد.

وی اظهارات هیگل را تهدیدآمیز خواند و گفت: این سخنرانی پر از هژمونی، تحریک‌آمیز و پر از تهدید و ارعاب است.

تنش‌ها میان چین و ژاپن در دریای جنوب چین بعد از آن بالا گرفت که پکن نوامبر گذشته، اعلام یک منطقه هویت دفاعی بر فراز دریای شرق چین کرد.

هیگل در سخنان خود در سنگاپور گفت که وقتی کشورهایی چون چین نظم بین‌المللی را نادیده می‌گیرند، آمریکا نمی تواند اشتباهات آنها را نادیده بگیرد.

کد خبر 261099
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز