مجموع نظرات: ۰
جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰
۰ نفر

مبنای دریافت نرخ کرایه اتوبوس‌های شهری با کارت بلیت است و رانندگان مجاز به دریافت پول نقد نیستند.

به‌گفته حجت‌الله بهروز قائم‌مقام معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران، چنانچه کارت‌بلیت‌های اعتباری به هر دلیلی ازجمله خرابی دستگاه کارتخوان در اتوبوس‌ها عمل نکرد، سفر شهروندان رایگان به‌حساب خواهد آمد و نباید پولی دریافت شود. در پی استفاده گسترده شهروندان از کارت بلیت، در برخی ساعات مشکلاتی در دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس به‌وجود می‌آید اما شهروندان باید اطمینان داشته باشند که مبنای دریافت کرایه فقط با بلیت الکترونیکی است.

به‌گفته وی، هیچ‌یک از اتوبوس‌هایی که مجهز به دستگاه کارتخوان هستند مجاز به دریافت وجه نقد در خطوط نیستند و اگر شهروندی تخلفی را در خطوط اتوبوسرانی مشاهده کرد و رانندگان اقدام به دریافت پول نقد و کرایه کردند، می‌تواند با ارائه شماره اتوبوس به سامانه 1888و 137مراتب را گزارش کرده و پیگیر تخلف اتوبوس شود.

طبق مصوبه شورای شهر، در سال 1393سه نوع کارت بلیت مدت‌دار به شهروندان ارائه می‌شود. کارت‌بلیت یکساله مخصوص استفاده در شبکه حمل‌ونقل اتوبوسرانی، کارت بلیت یکساله مخصوص استفاده در شبکه حمل‌ونقل مترو، کارت بلیت یکساله دومنظوره برای استفاده در شبکه حمل‌ونقل مترو و اتوبوس که برای هر شخص فقط یک نسخه از کارت بلیت یکساله مترو و یک نسخه از کارت بلیت یکساله اتوبوس صادر می‌شود، برای شخصی که کارت بلیت دومنظوره صادر شده باشد هیچ‌یک از کارت بلیت‌های تک‌منظوره صادر نخواهد شد. از طرفی، برای شخصی که هر یک از کارت بلیت‌های تک‌منظوره صادر شده باشد، کارت بلیت دومنظوره صادر نخواهد شد. همچنین کارت بلیت منزلت همان کارت بلیت دومنظوره است که با 90درصد تخفیف برای دارندگان کارت منزلت صادر می‌شود.

کد خبر 260994
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز