جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه نهم خرداد در تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار شد.

احمد خاتمی آیت‌الله

به گزارش ایرنا، خطیب جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه کار برای خدا وظیفه است و به همین دلیل خستگی معنایی ندارد، گفت: به همین دلیل است که تا زمانی که آمریکا شیطنت می‌کند ما نیز مرگ بر آمریکا می‌گوییم و مقام معظم رهبری نیز فرموده اند مبارزه و جهاد تمام شدنی نیست زیرا جبهه شیطان تمام شدنی نیست.

وی با یادآوری آخرین آیه سوره فتح افزود: جامعه دینی، سبک زندگی مومنانه دارد و باید خدا و رضای او در کارها مد نظر قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: هر چند مساله خدمات عمومی در تمام دنیا وجود دارد اما تفاوت اسلام در این است که خدمات عمومی به رضای خداوند گره زده شده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان 5 ویژگی برای مومنان و جنبه کاربردی آن گفت: انسان باید به مرزهای الهی توجه داشته باشد و حلال و حرام الهی را مد نظر قرار دهد زیرا کسی که رضای خدا را مد نظر قرار نمی دهد هدف وسیله اش را توجیه می‌کند.

وی ، خستگی ناپذیری را یکی از ویژگی‌های مومنان دانست و افزود: کار برای خدا وظیفه است و به همین دلیل خستگی معنایی ندارد.

آیت الله خاتمی، ویژگی دیگر مومنان را ناراحت نشدن آنان در زمانی که از آنان تجلیل نمی کنند، برشمرد و افزود: مومنان در این صورت ناراحت نمی شوند زیرا خداوند است که باید پاداش دهد؛ البته مردم باید از خدمتگزاران تجلیل و آنها را تشویق کنند.

کد خبر 260954
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز