همشهری آنلاین: مشاور معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از قطعی شدن برگزاری بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در آبان ماه سال ۹۳ خبر داد.

به گزارش ایرنا، مهران عباسی انارکی با اعلام این خبر گفت: ضوابط و نحوه برگزاری این نمایشگاه پس از مشورت و همفکری با شورای هماهنگی تشکل‌های مدیریتی مطبوعات به زودی اعلام می‌شود.

مشاور معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: تعیین نسبت متراژهای روزنامه‌ها، مجلات موضوعی، خبرگزاری‌ها، سایت‌ها، نشریات محلّی و صنوف مرتبط با رسانه‌ها از جمله این ضوابط است.

عباسی انارکی افزود: تعرفه‌گذاری، نحوه جانمایی بخش‌های مختلف، چیدمان غرفه‌ها، تفاوت نرخ رسانه‌های دولتی با غیردولتی، برنامه‌ریزی نشست‌های تخصصی با حضور استادان، پیشکسوتان، مدیران مطبوعات و سردبیران، پانل‌های انتقال تجربه با حضور روزنامه‌نگاران برجسته خارجی، شاخص‌های انتخاب غرفه برتر و مسائلی از این دست نیز در زمره ضابطه‌هاست که از طریق سایت معاونت مطبوعاتی برای جلوگیری از اعمال سلیقه اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی تشکل‌های مدیریتی مطبوعات، از چهار تشکل مدیریتی شرکت تعاونی مطبوعات، انجمن صنفی روزنامه‌های غیردولتی، انجمن مدیران مسئول نشریات کشور و انجمن نشریات کشاورزی تشکیل شده است.

انارکی افزود: از آنجا که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سیاستگذاری و اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌ها به مشارکت مؤثر و کارآمد صنوف اعتقاد دارد، طبیعی است از پیوستن انجمن‌ها و تشکل‌ها به شورای هماهنگی استقبال می‌کند تا اتکای ما به صنف و نهادهای غیردولتی، جامعیت بیشتری داشته باشد.

کد خبر 260889
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز