چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۷
۰ نفر

مراسم اهدای جوایز برگزیدگان جشنواره نشانه‌نوشته پیامبر اسلام(ص) عصر روز دوشنبه در خانه هنرمندان ایران برگزار شد و رئیس جشنواره از انتخاب یکی از نشانه‌نوشته‌های هنرمندان ایرانی برای فیلم سینمایی «کودکی محمد» خبر داد.

امرودی و مجیدی در افتتاحیه نمایشگاه نشانه نوشته پیامبر

به گزارش همشهری، مجید مجیدی در ابتدای سخنان خود از رئیس پیشین و فعلی سازمان زیباسازی شهرداری تهران همچنین کمک‌های شهردار تهران تقدیر و جای محمدباقر قالیباف‌ را خالی کرد و گفت: از شهردار تهران که لطف دورادور داشته ولی او را ندیدیم و معلوم نیست که کی ظهور می‌کند، تشکر می‌کنم. فیلمساز سرشناس و بین‌المللی سینمای ایران گفت: این ویژگی برخی مسئولان است اما ‌شأن و منزلت برخی مجالس ازجمله این مراسم به اندازه‌ای است که با وجود هر نوع گرفتاری ما توقع داریم مسئولان برای ادامه این نهضت حضور داشته باشند.

وی از جامعه هنری هم گلایه کرد که با وجود جفاهای بسیار به ساحت مقدس نبی اکرم(ص) کار جدی برای ایشان انجام نداده‌اند. گلایه‌های مجیدی از حضور اندک هنرمندان در این مراسم اندکی بعد با سخنان حجت‌الاسلام میثم امرودی معاون اجتماعی فرهنگی شهردار تهران همراه شد که گفت: آقای قالیباف به‌خاطر حضور در جلسه‌ای ضروری نتوانست در این مراسم شرکت کند. گرچه تعدادی از مسئولان در جلسه حضور دارند اما من دوست داشتم جمع مملو از هنرمند باشد.

امرودی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی هنری شهرداری تهران در سال‌های اخیر افزود: ما از جنس رفتگران هستیم؛ عشق می‌کنیم و جاروکش کوچه‌های شهری هستیم که هنرمندانش برای حضرت پیامبر(ص) فیلم می‌سازند. از سوی دیگر، مجیدی هم در بخش پایانی سخنانش با اشاره به توفیق خود و دوستانش بر 7سال دائم‌الصلوات بودن، از ساخته شدن شهرک سینمایی جهان اسلام در جاده قم خبر داد و خواستار عمومی شدن فرهنگ نذر برای پیامبر شد. شعرخوانی عبدالجبار کاکایی به مناسبت مبعث رسول اکرم(ص) و اجرای چند قطعه به خوانندگی حسام‌الدین سراج از دیگر بخش‌های مراسم بود. در ادامه جلیل رسولی از اعضای هیأت داوران گفت: ما 17دقیقه پشت صحنه فیلم محمد(ص) را در نخستین جلسه داوری دیدیم و واقعا با تماشای آن فیلم احساس کردم در حال دیدن نقاشی رامبراند هستم. پایان‌بخش این مراسم، اهدای جوایز به برگزیدگان بود.

کد خبر 260805

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز