یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رادیو صوت لبنان اعلام کرد که شیخ عمر بکری فستق از شیوخ تکفیری صبح روز یکشنبه در منطقه عالیه لبنان بازداشت شده است.

یک شیخ تکفیری در لبنان بازداشت شد

به گزارش ایرنا، صوت لبنان اعلام کرد که این خبر را « نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان تایید کرده است.

درهمین حال پایگاه اینترنتی روزنامه لبنان النهار به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که شیخ عمر بکری در چارچوب طرح امنیتی عصر روز شنبه در منزل یکی از بستگانش در شهر طرابلس در شمال لبنان بازداشت شده است.

برنامه جدید امنیتی لبنان اخیرا در شورای عالی دفاع این کشور تصویب و بلافاصله با تایید هیات دولت و اعلام حمایت سیاسی کامل از این برنامه در دستور کار ارتش و نیروهای امنیتی لبنان قرار گرفت.

این برنامه بدنبال افزایش بی سابقه انفجارهای تروریستی ، حملات موشکی به مناطق مختلف شمال وشرق لبنان ، درگیری های مسلحانه و اقدامات تروریستی علیه نیروهای ارتش و امنیتی و با هدف بازگرداندن امنیت و آرامش به لبنان مورد توجه مقامات این کشور قرار گرفت و با استقبال مردم روبه رو شده است.

النهار نوشت : نیروهای امنیتی لبنان موفق شدند شیخ عمر بکری را که مدتی فراری و از انظار مخفی بود و با تلویزیون ها گفت وگو نمی کرد در چارچوب طرح امنیتی در طرابلس بازداشت کنند.

این منبع امنیتی به النهار گفت: اطلاعات ما حاکی بود که شیخ عمر بکری لبنان را ترک نکرده و به همین دلیل در چند هفته گذشته کنترل و مراقبت همه نزدیکان و دوستانش را افزایش دادیم تا وی را بازداشت و تحویل دستگاه عدالت بدهیم .

شیخ عمر بکری که در چارچوب طرح امنیتی تحت تعقیب قرار داشت در آخرین سخنان تهدید آمیز خود گفت که « آرزویم اهتزاز پرچم اسلام بر فراز کاخ ریاست جمهوری لبنان است».

وی درپاسخ به این پرسش، آیا نیروهای ارتش لبنان هنگام عملیات های تروریستی تکفیری کشته می شوند، شهید هستند یا خیر؟، گفت: شهید به کسی اطلاق می شود که در راه خدا بمیرد و براین اساس سربازان ارتش لبنان و نیروهای حزب الله در هر نقطه ای که کشته بشوند، شهید نیستند.

این شیخ تکفیری ساکن شهر طرابلس در شمال لبنان این مواضع را درگفت وگوی زنده شبکه تلویزیونی «MTV» لبنان وابسته به گروه 14 مارس ، حزب نیروهای لبنانی به ریاست « سمیرجعجع» اعلام کرد.

گفته می شود که شیخ عمر بکری از اتباع سوریه است اما خودش تاکید دارد که لبنانی است.

شیخ بکری از مدافعان گروه های تروریستی تکفیری ضد نظام سوریه بود و قبل از متواری شدن مواضعی تند و تهدید آمیز علیه هرطرفی که با او مخالفت می کرد، اتخاذ و جوانان لبنانی را برای رفتن به سوریه و جنگ با نظام سوریه تشویق می کرد.

النهار نوشت : شیخ بکری که مدت زیادی از عمر خود را در لبنان و انگلیس گذرانده است، توسط نیروهای امنیتی تحویل مقامات قضایی و به زندان منتقل شده است.

پایگاه اطلاع رسانی العهد ، پایگاه اینترنتی روزنامه السفیر و شبکه LBCنیز این خبر را اعلام کرده اند.

خبرگزاری ملی لبنان نیز اعلام کرد که یک واحد از نیروهای ضربت دستگاه امنیتی لبنان بامداد امروز براساس حکم بازداشت دادگاه شیخ عمر بکری را در منزلی در منطقه عالیه متعلق به « حمد ابولطیف» بازداشت کردند.

ابولطیف نیز تحت تعقیب نیروهای ارتش و امنیت داخلی (پلیس لبنان) قرار داشته است.

کد خبر 260589
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز