چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک بررسی دیگر هم نشان داد که ازدواج برای قلب مفید است.

heart

به گزارش هلث دی نیوز پژوهشگران آمریکایی می‌گویند افراد ازدواج‌کرده نه تنها در معرض خطر کمتر مشکلات قلبی هستند، بلکه احتمال دچار شدن‌شان به بیماریهای عروقی درگیرکننده پاها،گردن یا ناحیه شکمی هم کاهش می‌یابد.

گرچه بررسی‌های دیگر نشان داده‌اند که ازدواج به قلب و سلامت کلی کمک می‌کند، بررسی اخیر که بوسیله پژوهشگران در مرکز پزشگی لانگون در نیویورک انجام شده،بزرگترین آنها تا به حال بوده است.

همچنین گرچه برخی از بررسی‌ها منافع بیشتری را برای مردان ازدواج‌کرده نسبت به زنان ازدواج‌کرده نشان داده بودند، در این بررسی از لحاظ منافع قلبی- عروقی تفاوتی میان زنان و مردان وجود نداشت.

پژوهشگران در این بررسی داده‌های مربوط به 3.5 میلیون نفر در آمریکا را تجزیه و تحلیل کردند و همه عوامل خطرساز برای بیماری‌های قلبی-عروقی مانند سن، جنس، دیابت، چاقی و سیگار کشیدن را در نظر گرفتند.

نتایج نشان داد که حتی پس از در نظر گرفتن عوامل خطرساز دیگر، ازدواج اثر محافظتی در برابر بیماریهای قلبی- عروقی دارد. این اثر محافظتی در زنان و مردان ازدواجکرده در سنین پایینتر برجسته‌تر بود.

البته این تحقیق فقط پیوند میان ازدواج و کاهش خطر بیماری قلبی- عروقی را نشان می‌دهد و رابطه سببی میان این دو را ثابت نمی‌کند.

کد خبر 260210

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز